خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: همتا بودن در امر ازدواج و صورت گرفتن بر مبنای صحیح، ساده‌زیستی در تمام شئونات زندگی و پرهیز از اشرافی‌گری از درس‌ها و پیام های مهم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) است.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۵۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

ساده‌زیستی از درس‌های مهم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س)حجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: یکی از حوادث بسیار مهمی که در سال دوم هجری و در اول ذی حجه رخ داد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بوده است.

وی افزود: از ماجرای ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) نکات بسیار مهمی می‌آموزیم که هر شخصی خواهان سعادت است باید به قدر توان تلاش کند که در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: این ازدواج مبارک درس‌ها و پیام هایی به همراه داشته است که با اندکی تامل به آنها پی خواهیم برد.

وی تصریح کرد: از جمله این درس‌ها می‌توان به همتا بودن در امر ازدواج و صورت گرفتن بر مبنای صحیح، ساده‌زیستی در تمام شئونات زندگی به خصوص ازدواج و مبارزه با فریبنده‌های اجتماعی و پرهیز از چشم وهم‌چشمی، پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات که باعث تاخیر در امر ازدواج می شود، اشاره کرد.

شیرزادی قناعت در تمام مراحل زندگی و از ابتدای تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم عقد را از درس های مهم این ازدواج برای جوانان عنوان کرد و گفت: قناعت درس بزرگی است که در این خاندان به خوبی می توان آن را مشاهده کرد؛ جهیزیه کم، بخشیدن لباس، بخشیدن غذا و اموال از جمله بزرگواری‌های این خانواده بوده است .

وی ادامه داد: پایبندی به حلال و حرام الهی و رعایت مسائل شرعی به ویژه در مراسم عقد و ازدواج، سبک بودن مهریه و پیروی عملی از روش و مکتب و اهل بیت به خصوص حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، الگوی عفاف و پاکدامنی در جامعه اسلامی بودن، مسئولیت پذیر بودن و پرهیز از رویه بی‌تفاوتی در قبال همسر، داشتن روحیه توکل قوی و اقدام به امر ازدواج و پرهیز از تاخیر آن، تقسیم کار بین زن و مرد که کارهای داخل منزل بر عهده زن و کارهای خارج از منزل بر عهده مرد باشد از دیگر درس‌ها و پیام‌های این ازدواج مبارک است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: فرزندآوری و تلاش در ازدیاد نسل و مبارزه با فرهنگ تک فرزندی یا حتی دو فرزندی که در جامعه امروزی ما کمتر شاهد آن هستیم از دیگر درس های مهمی است که از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) می توان گرفت .

انتهای پیام/

ارسال نظرات