توقعات زیاد و بالای دختران و پسران از همسر آینده باعث شده است تا سن ازدواج در کشور به مراتب سال های گذشته بالا برود، از این رو وام های ازدواج نیز هر چند افزایش داشته اند اما جوابگو ادعاهای برخی از جوانان نیستند
کد خبر: ۸۹۰۷۰۵۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازسیستان و بلوچستان؛ امروزه به دلایل شرایط بد اقتصادی کشور برخی از جوانان ازدواج را یک مشکل بزرگ می‌دانند، هزینه‌های سنگین ازدواج در برخی از خانواده‌ها باعث شده است تا سن ازدواج در جامعه بالا برود و این مهم به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.
بسیاری از جوانان بر این باورند که، همسر آینده باید از خانه، ماشین و حتی خانه بهره‌مند باشند، تفکری که برخی از علما آن را اشتباه می‌دانند، زیرا که در گذشته پدران هیچ یک از جوانان این موضوعات را نداشته اند و یا دست کم برای مادران مهم نبوده است.
توقعات زیاد و بالای دختران و پسران از همسر آینده باعث شده است تا سن ازدواج در کشور به مراتب سال‌های گذشته بالا برود، از این رو وام‌های ازدواج نیز هر چند افزایش داشته اند، اما جوابگو ادعا‌های برخی از جوانان نیستند.
در برخی از روستا‌های سیستان بسیاری از جوانان گرچه کم توقع و بی ادعا هستند، اما عدم توانایی فراهم کردن امکانات اولیه زندگی باعث شده است تا ازدواج آنان به تاخیر افتد، خانه، ماشین و کار جزوی از توقعات برخی از زوج‌های جوان در روستا‌ها نیست بلکه تنها فراهم نمودن جهیزیه می‌تواند به یک زندگی سرو سامان بخشد.
در روستای ملادادی شهرستان هیرمند یک زوج پس سال‌ها انتظار در روز‌های اخیر بالاخره توانستند به کمک خیرین نیکوکار زندگی مشترک خود را آغاز کنند، این زوج که سالهاست به دلیل عدم توانایی فراهم کردن جهیزیه ازدواج آنان به تاخیر افتاده بود اکنون در شرف ازدواج هستند.
این زوج جوان که به کمک موسسه خیریه مردم نهاد کودکان رنج توانستند وسایل و امکانات اولیه همانند، یخچچال، گاز و فرض و .. را فراهم کنند، پس سال‌ها اکنون می‌توانند جشن کوچکی به پا کنند و زندگی مشترک شیرین و رویایی خود را آغاز کنند.

عروس خانواده که پس از دیدن ناگهانی جهیزیه اشک در چشمانش جاری شده بود می‌گفت: حتی باور کردن این چنین جهیزیه‌ای برای او سخت است، همسرش که در شهرستان برای کار رفته بود پس از برگشت می‌تواند عروسی کوچکی را برای خود و همسرش فراهم کند.
ازدواج آسان بهترین راه حل برای پایین آوردن سن ازدواج در جامعه است، ازدواجی که با یک جشن کوچک و مفصل همانند سنت گذشتگان برپا شود، و به رسیدن دو نفر به همدیگر ختم شود.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در این خصوص می‌گوید:پدر مادر‌ها امروز به ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نگاه کنند؛ عرصه ازدواج را برای جوانان تنگ نکنند تا جوانان بتوانند با ازدواج آسان هر چه زودتر به خانه بخت بروند، ازدواج آسان دست دولت و یا مسئولین نیست بلکه دست خود مردم است لذا این مهم توجه شود تاسن ازدواج در کشور بالا نرود.
خطیب جمعه هیرمند اذعان داشت: خانواده‌ها از خرج‌های اضافی در عروسی‌ها پرهیز کنند، و با در نظر گرفتن مخارج کم، زمینه ازدواج چندین جوان را فراهم کنند.
وی بیان داشت: جوانان ازدواج را در سن پایین انجام دهند تا از گناه‌های پیش رو در امان بمانند.
وی افزود: آنچه که امروز می‌تواند به ازدواج موفق تبدیل شود نگاه به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، ازدواج و زندگی آسان آن حضرت باید سرلوحه کار جوانان قرار گیرد تا زندگی به موفقیت تبدیل شود.
ارسال نظرات