حسینی شاهرودی:

لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت در راستای تحقق حداکثری برنامه‎ها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: چالش جدی ما در دولت یازدهم اختلاف نظر بین وزارت صنعت و اقتصاد در مباحث پولی، بانکی، بیمه، مالیات، بورس و همچنین صادرات و واردات بود.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۴۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در خصوص کند شدن روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و تأثیرات آن بر بهبود و رونق فضای کسب و کار، اظهار داشت: چیزی که دولت اعلام کرد خلاف این مسئله را نشان می‌دهد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اعلام کرد بیش 30هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بحث صنعت در نظر گرفته است که این میزان جدای از 1 و نیم میلیارد دلاری که مجلس از محل صندوق توسعه برای صنایع کوچک روستایی تصویب کرد که 100درصد قابل تخصیص است، گفت: امیدوار هستیم در شش‌ماهه دوم سال با همتی که در دولت است و تغییرات در کابینه مخصوصا در بخش صنعت به‌توانیم تحولاتی را در حوزه صنعت و راه‌اندازی صنایع، صنایع کوچک و روستایی شاهد باشیم.

وی در خصوص اینکه در برنامه وزرای صنعت و اقتصاد آیا تاکیدی بر حمایت از صنایع وجود داشت، گفت: هر دو وزیر در برنامه‌های خود اصل را بر برنامه ششم توسعه قرارداده‌اند که برنامه جامع و کاملی است و همچنین بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باید منتظر ارائه برنامه عملیاتی و اجرایی وزرا برای رسیدن به آرمان‌های مد نظر به کمیسیون‌های مربوطه و مجلس شورای اسلامی باشیم.

حسینی شاهرودی در خصوص اینکه این برنامه‌ها تا چه میزانی می‌تواند در بخش صنعت تاثیر‌گذار باشد، اظهار داشت: چالش جدی ما در دولت یازدهم اختلاف نظر بین وزارت صنعت و اقتصاد در مباحث پولی، بانکی، بیمه، مالیات، بورس و همچنین صادرات و واردات بود که به‌خوبی این مسئله را در کمیسیون اقتصادی درک می‌کردیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حال‌حاضر این احساس را می‌کنیم که با انتخاب وزرا جدید با توجه به سابقه گذشته که در یک وزرات‌خانه فعالیت می‌کردند شاهد راهبرد جدید در این دو بخش باشیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانند دیگر اجزای اقتصادی دولت را با خود همراه کنند تا شاهد تحقق حداکثری برنامه دولت باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار