خبرهای داغ:
هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود گفت: در هفته دولت 141 پروژه با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان در شاهرود اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۴۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهید رجایی در مدت مسئولین کمتر از یک ماهه خود صادقانه کار کرد و مردم قدردانی از زحمات و تلاش های شهید رجایی را تا امروز دارند.

وی با تبریک هفته دولت به همه خدمتگذاران در دولت با اشاره به برنامه های این هفته افزود: در روز اول این هفته غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا در دستور کار است.

هاشمی خاطر نشان کرد: اجرای مسابقات مختلف فرهنگی هنری ورزشی به همت دستگاه های مختلف چون اداره ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به فضاسازی شهر و شهرستان به مناسبت هفته دولت تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا کارکنان دولت در هفتم شهریور ماه در گلزار مطهر شهدا شاهرود و ارائه گزارش از طریق تریبون های نماز جمعه شهرستان توسط بخشداران از دیگر برنامه های این هفته در شهرستان است.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: ستاد هفته دولت از یک ماه پیش تشکیل شده و برنامه ها جمع بندی و ارزیابی شده و به استان نیز ارسال و دفتر فنی استانداری تایید شده است و در روز یکشنبه 5 شهریور ماه با حضور استاندار به صورت متمرکز پروژه های شهرستان افتتاح خواهد شد و در کنار آن غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پروژه هایی که کمیته افتتاح پروژه های عمرانی مصوب کرده بیان کرد: 488 پروژه در سطح استان برنامه ریزی شده که 451 پروژه عمرانی و 37 پروژه اقتصادی است که با هزینه ای بالغ بر 383 میلیارد تومان به مرحله اجرا درخواهند آمد.

هاشمی با اشاره به 141 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان گفت: از این پروژه ها 125 مورد عمرانی با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد و 424 میلیون تومان و 16 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد و 418 میلیون تومان می باشد.

فرماندار شاهرود تصریح کرد: از این پروژه ها 69 پروژه در استان کلنگ زنی و شروع عملیات عمرانی می شود که 23 پروژه برای شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی گفت: از این 125 پروژه عمرانی، 47 مورد برای شهر شاهرود، 27 مورد بخش مرکزی، 34 مورد بخش بسطام،14 مورد بخش بیارجمند و 3 پروژه شهرستانی است.

هاشمی با اشاره به افتتاح 16 پروژه اقتصادی افزود: از این پروژه ها، 5 مورد در شهر شاهرود، 2 مورد بخش مرکزی، شش مورد بخش بسطام، 3 مورد بخش بیارجمند می باشد که برای 238 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

وی با اشاره به مجموع 141 پروژه و سهم بخش ها عنوان کرد: 52 پروژه در شهر شاهرود، 29 مورد در بخش مرکزی، 40 مورد بخش بسطام، 17 مورد بخش بیارجمند و 3 مورد شهرستانی می باشد.

فرماندار شاهرود با اشاره به 23 پروژه کلنگ زنی و شروع عملیات بیان کرد: 8 پروژه در شهر شاهرود، 3 مورد در بخش مرکزی، 5 مورد بخش بسطام، 7 مورد بخش بیارجمند با اعتبار بالغ بر 39 میلیارد تومان می باشد.

وی با مقایسه برنامه های هفته دولت در سالهای گذشته بیان کرد: در هفته دولت سال 94، 88 پروژه با 61 میلیارد تومان اعتبار و در سال 95، 91 پروژه با اعتبار 48 میلیارد تومان است که امسال رشد خوبی داشته و در رشد پروژه 35 درصد و در اعتبار 50 درصد رشد داشته است.

هاشمی با اشاره به 26 دستگاه دخیل در پروژه ها اظهار کرد: بیشترین دستگاه های افتتاح پروژه را برق، شهرداری، بنیاد مسکن، امور عشایری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن دارد.

وی با اشاره به پروژه احداث باند دوم جاده شاهرود به آزادشهر به طول ده متر گفت: این پروژه از مصوبات سفر هیئت دولت است که با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و روکش آسفالت معابر و خیابان های شهر شاهرود با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده است.

هاشمی با اشاره به افتتاح پست 63 کیلوولت شهرک صنعتی افزود: این پست با اعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون تومان افتتاح خواهد شد و جایگاه حمل و نقل مسافری با اعتبار 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پروژه های دیگری از شرکت نفت و دانشگاه و اداره ورزش و جوانان و بخش خصوصی بیان کرد: سالن ورزش باستانی حضرت ابوالفضل(ع) استادیوم تختی نیز در این هفته مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و هتل قصر بسطام نیز با 24 میلیارد تومان هزینه با حضور استاندار افتتاح خواهد شد که قریب به 50 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

وی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب نیز گفت: رهبری در این تنفیذ بر دو موضوع رونق اقتصاد و اشتغال تاکید داشتند و باید از نمادگان مجلس نیز تشکر کرد که با رای خوب خود به وزرا زمینه شروع به کار دولت را فراهم کردند.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر فراجناحی و شایسته سالاری دولت به اعتبار استخر بیارجمند نیز اشاره کرد و گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای استخر بیارجمند تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به سایت بهین یاب نیز عنوان کرد: امسال علاوه بر صنعت و کشاورزی برای گردشگری نیز در این سایت تسهیلات دیده شده است.

هاشمی در خصوص طرح محله محور نیز گفت: شهرک شهید بهشتی شاهرود جزو طرح محله محور کشوری است و اقدامات خوبی در این شهرک شده که ساخت سالن ورزشی و تجهیز پارک این شهرک و ساخت مدرسه نه کلاسه که 400 میلیون تومان امسال از تملک دارایی ها اعتبار گرفتیم و سازمان نوسازی نیز باید اعتبارات ملی را جذب کند تا ان شالله با کمک خیرین این مدرسه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم نیز بنده به توجه به دو محله شهرک شهید بهشتی و ولیعصر(عج) تاکید کردم افزود: ما باید با تولید ثروت در روستاها از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری کنیم و دغدغه دولت نیز این حاشیه نشینی و رفع آن با توجهبه روستاهاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها