مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛

خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان در مناطق محروم شهرستان تنگستان به مدت 10 روز ارایه می شود

در اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به روستاییان منطقه بوالخیر شهرستان تنگستان ارایه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۴۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دراین‌باره گفت: 60 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اردوی جهادی شهید ابراهیم هادی که به مدت 10 روز در روستاهای کرّی، کلات و سالم آباد دهستان بوالخیر از توابع شهرستان تنگستان بوشهر برگزار می‌شود؛ خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، بهداشتی درمانی به مردم محروم این مناطق ارایه می‌کنند.

حسن باربرز افزود: علاوه بر آموزش‌های فرهنگی در زمینه قرآن، اعتقادات مشاوره تحصیلی و کنکور، خدمات آموزش بهداشت از قبیل بهداشت عمومی و فردی، تغذیه سالم، بیماری‌های غیر واگیر، فشارخون و دیابت نیز به مردم این روستاها ارایه می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی متعددی مانند دیدار با خانواده‌های شهدا، تجهیز سه کتابخانه با دو هزار و 500 عنوان کتاب، مراسم شبی با شهدا با حضور پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس، آیین بزرگداشت شهادت امام جواد (ع) و مراسم سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) توسط دانشجویان برگزار می‌شود.

باربرز افزود: با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، بیمارستان صحرایی در این روستا راه‌اندازی ‌شده و خدمات تخصصی پزشکی با حضور پزشکان عمومی و متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی، کلیه و مجاری ادراری، زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، گوارش، تغذیه، روانشناسی و دندانپزشکی‌ به‌صورت رایگان در اختیار مردم محروم این منطقه و روستاهای اطراف قرارگرفته و انواع آموزش‌ها و خدمات پزشکی در این زمینه ارایه می‌شود.

وی افزود: روزانه به‌طور میانگین 80 نفر از روستاییان ویزیت رایگان می‌شوند و هفت یونیت دندانپزشکی خدماتی از قبیل جرم‌گیری، کشیدن و پر کردن دندان و خدمات تشخیصی به مردم این مناطق ارایه می‌دهند.

 مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هدف دانشجویان از اعزام به اردوهای جهادی را در وهله نخست، خودسازی و آشنایی با محرومیت‌های منطقه و همدردی با مردم در جهت رفع محرومیت از این مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که در فضای اردوی جهادی قرار می‌گیرند و با سختی‌ها و ناملایمات آشنا می‌شوند، تحمل آنان در برابر مشکلات زندگی برایشان بسیار هموار می‌شود که این، یکی از آثار شرکت در اردوهای جهادی است و همه دانشجویان با هر گرایش و سلیقه‌ای می‌توانند در این اردوها شرکت کنند.

وی با تشکر از دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی جهادی و همچنین همکاری و مشارکت مردم خوب و خونگرم دهستان بوالخیر، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست تا در زمینه ادامه درمان مردم این مناطق همکاری بیشتری داشته باشند.

حسین ملایی دهیار روستای کرّی نیز با تشکر و قدردانی از زحمات دانشجویان بسیجی اظهار داشت: روستاهای کرّی، کلات و سالم آباد از توابع دهستان بوالخیر شهرستان تنگستان، دارای 300 خانوار و دو هزار نفر جمعیت است که شغل بیشتر اهالی این مناطق صیادی است.

وی افزود: امکانات رفاهی و بهداشتی این روستاها بسیار ضعیف است و از مسئولان تقاضا داریم در زمینه آموزشی و احداث مرکز بهداشتی درمانی نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات