با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت

برگزاری جلسه کارگروه پیگیری «مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش»

دومین جلسه کارگروه پیگیری منویات و مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این ستاد در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۳۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، در دومین جلسه کارگروه مطالبات و منویات مقام معظم رهبری، حجت الاسلام «قاسمی نیا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و رئیس کارگروه طی سخنانی موضوع رای اعتماد به کابینه دولت را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم وزیران منتخب در سایه عمل به منویات و رهنمودهای ولایت فقیه بیش از پیش به موفقیت های روزافزون دست یابند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی اصلی و محوری است و با وجود آن، نیازی به سند 2030 نبود که ماه ها وقت افراد را بگیرد و جامعه و برخی مدارس ما را درگیر خود کند.

رئیس کارگروه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش بسیج فرهنگیان استان خاطرنشان ساخت: بسیج فرهنگیان محور تشکیل کارگروه هاست و امیدواریم این جلسه یکی از بهترین کارگروه های راهبردی در استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمجتبی ملکی» مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیز با اشاره به تاریخچه سخنان مقام معظم رهبری درباره آموزش و پرورش ابراز کرد: باید در این زمینه خیلی قویتر کار کرد و پیگیری ها نباید صرفا با سخنرانی و همایش و جلسه و نصب بنر باشد.

وی افزود: نفس کار فرهنگی کند است اما در صورت شکل گیری، فراگیر و تصاعدی خواهد بود و مطالبات مقام معظم رهبری  حتما باید به برنامه و فرهنگ تبدیل شود.

سرهنگ «شریفی» رئیس شورای راهبردی سپاه استان قم نیز در این جلسه وضعیت برگزاری کارگروه های استانی و نیز چرخه امور مربوطه از ارائه طرح و راهبرد تا تبدیل به راهکار را تشریح کرد.

حجت الاسلام زارعی رضایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم، سیدمحمد تقی حسینی مسئول دفتر جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه، روسای ادارات آموزش و پرورش ناجیه چهار و جعفریه، محمدرضا شکویان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان قم، مدیران کانون های بسیج فرهنگیان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش و مسئولانی از اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان قم و تعدادی از منتخبان بسیج فرهنگیان استان، از شرکت کنندگان در این جلسه بودند و پیشنهادت اجرایی تعدادی از حاضران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درابتدای جلسه کارگروه، ابراهیم دیال آبادی مسئول کانون بسیج فرهنگیان امام خمینی(ره) اداره کل آموزش و پرورش استان قم و دبیر جلسه، وصیتنامه شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی را قرائت کرد.

به گفته شکوریان، جلسات شورای راهبردی آموزش و پرورش استان قم به ریاست مدیرکل و دبیری بسیج فرهنگیان استان برگزار می شود؛ این شورا 6 کارگروه در زیرمجموعه خود دارد که جلسات کارگروه ها به فراخور موضوع با ریاست یکی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار می گردد.

ارسال نظرات