کامرانی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

اشاعه گفتمان سازی اصلاح الگوی مصرف در سراسر کشور توسط بسیج اساتید

کامرانی گفت: کار اصلی بسیج اساتید گفتمان سازی است. به این معنا که گفتمان اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف را در کل کشور اشاعه دهد.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۹۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

احسان کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با دغدغه مقام معظم رهبری درباره اصلاح الگوی مصرف و سهم بسیج اساتید در فرهنگ سازی این قضیه اظهار داشت: یکی از اقداماتی که سازمان بسیج اساتید در این راستا به صورت زیربنایی و اساسی انجام داده بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این مطلب افزود: بسیج اساتید سه محور اساسی این طرح یعنی تولید، اشتغال و صادرات را سرلوحه کار خود قرار می دهد . تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگرند و نمی توان تولید را از اشتغال جدا کرد.

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان خاطر نشان کرد: در رابطه با اینکه بسیج اساتید چه میزان در این کار موفق بوده باید گفت که کار اصلی بسیج اساتید گفتمان سازی است. به این معنا که گفتمان اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف را در کل کشور اشاعه دهد.

کامرانی ادامه داد: خوشبختانه بسیج اساتید هرمزگان طرحی را شروع کرده اما به دلیل نبود بودجه ناتمام مانده است لذا همچنان منتظر بودجه هستیم تا بتوانیم ادامه طرح اقتصاد مقامتی را دنبال کنیم. این طرح یعنی تهیه سند اقتصاد مقاومتی با سه محور تولید اشتغال و صادرات در 27 استان کشور کار شده و به علت کبود بودجه به سرانجام نرسیده است. بخش دیگر فرهنگ سازی است یعنی باید این فرهنگ درکشور جا بیفتد که مردم کالای داخلی مصرف کنند و کیفیت کالا ها نیز افزایش یابد.

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان بیان داشت: همه ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اصلح الگوی مصرف و اقتصاد مقامتی را محقق کنیم و بسیج اساتید هرمزگان نیز به سهم خود در این کار شریک است.

 

ارسال نظرات