مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) در سپاه ناحیه تربت حیدریه برگزار شد

مراسم ویژه سوگواری شهادت حضرت جوادالائمه (ع) شب گذشته در نمازخانه ستاد ناحیه و با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۸۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: ظهور و بروز علمی حضرت امام جواد علیه السلام سبب شد تا پذیرش امر امامت برای دیگران تسهیل شود چون پذیرش این مطلب سخت بود که یک انسان حدودا 8 ساله بخواهد سکّان هدایت را دست بگیرد و سرپرستی دنیا و آخرت قافله هدایت را عهده دار شود.

حجت الاسلام آرمان ابراز داشت: حضرت امام جواد علیه السلام طوری سیطره علمی خودشان را نشان دادند که تمام مخالفان سکوت کردند. در هر حال حضرت امام جواد علیه السلام این قابلیت را داشتند که آمدنشان مُزیل شبهه و رافع ابهام بود.

وی گفت: کسانی که در امامت حضرت امام رضا علیه السلام شبهه داشتند با ولادت حضرت امام جواد علیه السلام برایشان روشن شد و امامت ایشان برایشان اثبات شد.

در پایان سخنرانی حجت الاسلام آرمان اظهار داشت: در عالم وجود به حسب ظاهر هر امامی یک جلوه ای دارد. اگر به ائمه معصوم علیهم السلام لقبی داده اند به لحاظ این است که جلوه آن صفات در آن‌ها به نحو اکمل و اتم به ظهور رسیده است. بعضی القاب از اختصاصات ائمه علیهم السلام است. لقب "جواد" از اختصاصات حضرت امام نهم علیه السلام است یعنی در امور دنیایی بسیار بخشنده هستند خصوصاً در امر منزل و مسکن بسیار مجرب است. اگر کسی حاجت دنیایی به تاخیر افتاده ای دارد به ایشان متوسل شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها