امام جماعت ابوموسی گفت: اعتیاد بزرگ ‌ترین آسیب اجتماعی است که پایه و ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر را در جامعه تقویت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۶۸۰۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حجت الاسلام شیرزاد حسنی، امام جماعت ابوموسی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مصرف مواد مخدر دارد و مواد مخدر از جمله شیوه‌ های جنگ نرم دشمن در منحرف کردن جوانان این مرز و بوم است.

 

امام جماعت ابوموسی اظهار کرد: مواد مخدر یکی از معضلات اصلی و جدی جامعۀ بشری در جهان متمدن امروز و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله قتل و خشونت و دزدی است.

 

حسنی افزود: اعتیاد به سبب ویژگی‌های ذاتی خود، اغلب با سایر آسیب‌ ها همراه بوده و موجب هدر رفت نیروهای ثمربخش جامعه به ویژه جوانان می ‌شود.

 

وی با اشاره کاهش نگران کننده سن اعتیاد، عنوان کرد: امروزه مواد‌ مخد‌ر به راحتی قابل د‌سترسی می باشد و مد‌ت زمان د‌سترسی به آن نیز کاهش یافته است؛ سن مصرف کنند‌گان روز به روز کاهش می ‌یاید‌، به طوری که د‌ر حال حاضر گفته می ‌شود‌ از۱۵ سال به بالا د‌رگیر این پد‌ید‌ه زیانبار هستند‌.

 

امام جماعت ابوموسی ابراز داشت: اعتیاد را بلای هستی سوز و خانمان سوز نام نهاده اند زیرا ویرانگری های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می گردد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

 

حسنی تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر، علاوه بر تباهی زندگی فردی؛ ضررهای جبران ناپذیر اجتماعی همچون ضعف پایبندی به اصول اخلاقی و دینی، ارتکاب انواع انحرافات و جرایم مثل سرقت، خشونت های اجتماعی و خانوادگی، تجاوز و قتل، بر خانواده و جامعه و کشور تحمیل می کند و سلامت و امنیت اجتماعی را به شدت مخدوش می سازد.

 

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی از عوامل تهد‌ید‌ کنند‌ه حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه هستند‌ که شکلهای مختلفی د‌ارند‌؛ د‌ر جامعه امروز ایران، اعتیاد‌ به مواد‌ مخد‌ر از مهمترین آسیب‌ ها است که باید‌ به پیشگیری از آن اقد‌ام کرد‌ و راهکارهای مناسب را به کار گرفت.

 

امام جماعت ابوموسی با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ‌ سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: داشتن اعتقادات و باورهای مذهبی کمک خوبی جهت پیشگیری آسیب های اجتماعی خواهد کرد؛ چرا که کسانی که از باورهای مذهبی و اعتقادات قلبی و قوی برخوردار باشند کمتر دچار این مسائل می شوند.

 

حسنی افزود: از آنجایی که مسئله اعتیاد‌ و گرایش روز افزون مرد‌م به ویژه نوجوانان و جوانان به استفاد‌ه از مواد‌ مخد‌ر به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است و معضلی حساس برای خانواد‌ه‌ها، مسئولان و مرد‌م است، لزوم به کارگیری راهکارهای پیشگیرانه توسط خانواد‌ه‌ها، نهاد‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش، د‌انشگاه‌ها و رسانه‌ ها بیش از پیش احساس می ‌شود‌.

 

وی با اشاره به هزینه های بسیار زیاد اعتیاد برای جامعه؛ بیان کرد: علاوه بر هزینه های بسیار زیاد مادی اعتیاد برای جامعه، بخش مهم تر آن از دست دادن سرمایه هاى انسانى است؛ افرادى که مى توانند نیرو و توان خویش را در جهت عمران و پیشرفت کشور به کار گیرند و در سازندگى آن سهم بسزایى داشته باشند.

 

امام جماعت ابوموسی با اشاره به نقش موثرخانواده ها در پیشگیری از اعتیاد؛ خاطر نشان کرد: خانواده ‌ها و همه افراد جامعه در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز است اطلاعات بیشتری نسبت به مصرف سوء مواد مخدر کسب کنند.

منبع:نافذآنلاین

ارسال نظرات