هادی جباری گفت: این ها سوخت ها آلودگی زیست محیطی ندارد و هیچ دودی ایجاد نمی کنند. در برخی کشورها که منابع نفتی محدودی دارند از این سوخت ها استفاده می شود.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۹۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

اختراع سوخت گیاهی بایودیزل بدون ایجاد آلودگی زیست محیطی/ مسئولان به جای حمایت سنگ اندازی می کنندهادی جباری نخبه و مخترع بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: ما طرحی به نام بایو دیزل را کار کردیم که جایگزین گازوئیل نفت است.

نخبه بسیجی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر سوخت های بایو دیزل در کشور آلمان استفاده می شود؛  این سوخت کاملاً  پاک و گیاهی بوده و ما در مقیاس بیست لیتر به صورت نیمه صنعتی تولید کرده ایم. سوخت بایودیزل تست شده و جواب هم داده است. بنابراین می توان آن را بدون هیچ تغییری در موتورهای دیزلی استفاده کنیم.

جباری تصریح کرد: این ها سوخت ها آلودگی زیست محیطی ندارد و هیچ دودی ایجاد نمی کنند. در برخی کشورها که منابع نفتی محدودی دارند از سوخت بایودیزل استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما این سوخت ها را در آزمایشگاه تولید کردیم و در حال حاضر هم منتظر سرمایه گذار هستیم تا این محصولات تجاری سازی شود.

این مخترع بسیجی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از نخبگان و اختراعات و طرح های آنها بیان کرد: سازمان پتروشیمی باید از این طرح حمایت کند که اصلا حمایتی نشده بلکه سنگ اندازی هم شده و متاسفانه ما در وضعیتی هستیم که باید مرکز تحقیقاتی را تعطیل کنیم.

ارسال نظرات