سردار مولایی گفت: ما هنوز موفق نشده ایم از کارکرد های اساسی مسجد استفاده کنیم اما دشمن از این روش برای جذب جوانان استفاده میکند.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۷۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه محمد شهر با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: امام خمینی (ره) اسلام را به سه دسته آمریکایی، اسلام تحجر و اسلام ناب محمدی (ص) تقسیم بندی کرده است.

رسالت مسجد فراموش شده است/فلسفه وجودی مساجد حل مساعل اجتماعی، فرهنگی مردم است

وی افزود: امروز به نام اسلام مسلمانان را میکشند، به نام اسلام پول خرج، میکنند، هواپیما میخرند و مسلمانان را هدف قرار میدهند، در واقع از تفنگ مسلمان به قلب مسلمان اثابت میکند و پول مسلمان خرج میشود.

سردارمولایی با بیان اینکه یکی از مهم ترین خواستگاه اسلام مسجد است، بیان داشت: امروز هم مسجد ناب محمدی به مسجد تحجر و مسجدآمریکایی تبدیل شده است.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه در جذب جوانان برای حضور در مساجد کم کاری شده است گفت : ما هنوز موفق نشده ایم از کارکرد های اساسی مسجد استفاده کنیم اما دشمن از این روش برای جذب جوانان استفاده میکند.

وی با اشاره به فیلم های تبلیغاتی داعش تصریح کرد: در این فیلم ها که مساجد در آن نشان داده میشود وآیات قرآن بیان میشود و جوانان را به گونه ای تحریک میکند که از شمال کشورمان هم یک جوان به داعش جذب و به کارگیری میشود.

سردار مولایی افزود: نکته اساسی که در مورد مساجد وجود دارد این است که رسالت مسجد را فراموش کرده ایم در حالکه دشمن  از این  ضعف عملکرد ما به خوبی استفاده میکند، دشمن در همان صحنه ای که مسجد مسلمانان شیعه را تضعیف میکند برای تقویت مسجد سنی ها کار میکند.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه روز به روز افراد شرکت کننده در  مساجد تعداد آنها کمتر میشود بیان داشت: ما مسجد را خالی کرده ایم و باید آمادگی داشته باشیم تا در همه عرصه ها دشمن ورود پیدا کند .

وی گفت: فلسفه وجودی مساجد حل مساعل اجتماعی، فرهنگی مردم است.

سردار مولایی تصریح کرد: وظیفه مسلمانان جمع شدن در کنار یکدیگر است ، نه اینکه یکدیگر را تضعیف کنند.

وی گفت: مسجد به اندازه توان خود باید جمعیت جذب کند تا بتواند مشکلات مردم را حل کند .

 فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه کارکرد های مسجد باید افزایش یابد اظهار داشت: در همین راستا از بسیج حقوقدانان خواسته شده است تا وارد مساجد شوند، و به مردم مشاوره حقوقی داده شود.

سردار مولایی یادآور شد : مسجد باید خواستگاه مردم باشد.

وی افزود: اسلام باید از مساجد گسترش و تسری پیدا کند  و جانی دوباره بگیرد.

فرمانده سپاه البرز گفت: مسجد سنگر است و نباید آن را بی اثر کرد همانطور که دشمن از مساجد در راستای اهدافی که دارد اثر میگیرد، اما ما فراموش کرده ایم که همین مسجد زمانی محل قضاوت مشکلات مردم بوده است.

سردار مولایی با اشاره به طرح رجعت بیان داشت: طرح رجعت به مسجدو رجعت به پایگاه از ابتدای سال 96 در استان البرز در حال اجرایی شدن است.

ارسال نظرات