حجت الاسلام والمسلمین امینی در مراسم روزجهانی مسجد در شاهرود گفت: از صدر اسلام مساجد ما آتش به اختیار بودند و کار کسی دستور برای برنامه نبود و این معنای خودسری نیست و مسجد سنگر مقاومت است و باید مسائل مختلف در آن مطرح و پیگیری شود.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۱۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در مراسم روز جهانی مسجد که با حضور مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم در مسجد شیخ علی اکبر شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه و روز خانواده و روز پزشک با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: روز جهانی مسجد به مناسبت آتش زدن مسجد الاقصی است و باید از این قبه اول دفاع و حنایت کنیم و توجه به مسجد الاقصی در میان امت اسلام فراموش نشود و هم اکنون نیز مسجد الحرام در دست دشمنان خداست و باید از این مسجد نیز دفاع کنیم.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی مسجد(مسجد هسته مقاومت) است و پیاکبر مقاومت را از مسجد به ما آموخت و مسجد سنگر مقاومت است و اسلام این فرهنگ دینی و هنر دینی خود را از مسجد آغاز کرد و این سنگر در صدر اسلام توسط مسلمانان حفظ شد و سلاح این سنگر فرهنگ دینی و ارزش هاست.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: واژه مقاومت آمیخته با دین و اسلام است و فرهنگ ماست و نقشه شوم دشمنان علیه ما ایجاد می کند که سنگر دفاع خود را که مسجد هست حفظ کنیم و ذیل مسجد ما بقی نهادها قرار می گیرند و می توانند کار کنند.

وی تصریح کرد: از صدر اسلام مساجد ما آتش به اختیار بودند و کار کسی دستور برای برنامه نبود و این معنای خودسری نیست و مسجد سنگر مقاومت است و باید مسائل مختلف در آن مطرح و پیگیری شود.

امینی بیان کرد: نقش مساجد در انقلاب اسلامی و بیداری مردم بسیار مهم بوده و در دوران دفاع مقدس نیز مساجد مرکز پشتیبانی و اعزام نیرو به جبهه ها بودند و امروز باید این جایگاه ها حفظ و پررنگ تر شود.

وی با هماهنگی بیشتر ارکان مسجد با هم و توجه به همه ابعاد مختلف کارکرد مساجد در صدر اسلام تاکنون عنوان کرد: مسجد محل کسب علم و معرفت و عبادت و تعاون و وحدت و همکاری و محبت و دفاع است و فقط نماز خواندن نمی باشد.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: در مسجد اولین رکن امام جماعت است و بعد هیئت امنا و کانون فرهنگی و پایگاه بسیج و خیریه ها که باید این ارکان هماهنگ تر در مساجد با هم کار کنند.

وی با بیان اینکه کسی مالک مسجد نیست گفت: امام جماعت و هیئت امنا مالک مسجد نیستند و خدا مالک مسجد است و همه مردم حق دارند در مسجد و توهم مالکانه نباید باشد که باید جواب دهیم در پیشگاه خداوند و همه باید در خدمت مردم و مسجد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تاکید کرد: هماهنگی بین ارکان مسجد لازم و ضروری است و خدا این فرصت را در این زمان و مکان به ما داده تا بتوانیم بهتر استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها