خبرهای داغ:
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری کنگره ملی شعرعاشورایی با عنوان«دروازه قافله عشق» در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۱۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

پریسا محمدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرانشاه، از برگزاری نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی، با عنوان «دروازه قافله عشق» در شهرستان کنگاور از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این کنگره در دو بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استان کرمانشاه به استانی که هر ساله افتخار میزبانی  زوار و عاشقان اباعبدالله را داشته و افتخار برگزاری این کنگره را دارد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد:  شهرستان کنگاور نیز از دیر باز به عنوان دروازه ورودی کرمانشاه و کربلا شناخته می شود و این کنگره به همین دلیل به میزبانی کنگاور برگزار خواهد شد.

 

وی اشاره‌ای نیز به قدمت کرمانشاه از نظر شعر آیینی داشت و گفت:  کرمانشاه از نظر شعر آیینی نیز دارای جایگاه ویژه ای بوده و در دروه معاصر شاعران جوان از توانمندی را در خود پرورش داده است و همین موضوع ما را به فکر برگزاری این کنگره در سطح ملی واداشت.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:  امید می رود با ظرفیتی موجود شاعران آیینی استان کرمانشاه، این جشنواره به شکل قوی برگزار شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورابا صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی –عاشورایی، شناسائی شاعران جوان شعر آیینی و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن عنوان کرد.

 

محمدی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره گفت:  شاعران بدون محدودیت سنی می توانند در این کنگره شرکت کنند  و ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب های شعری بلامانع  بوده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلا چاپ شده باشند.

وی افزود: در بخش اصلی و ویژه هر شاعر می تواند ۳ اثر ارسال کند و در بخش اصلی به تفکیک زبان ۵ نفر و در بخش ویژه نیز ۵ نفر انتخاب می شوند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش ویژه موضوع ایثار و شهادت با تکیه بر شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه اشعار باید ارسال شود و با توجه به جایگاه شهدای مدافع حرم در دفاع از اماکن مقدسه لازم است نام و یاد این شهدای بزرگوار را حفظ کنیم.

 

وی  ادامه داد: هر شاعر باید مقررات مندرج در فراخوان که در سایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آدرس  kermanshah.farhang.gov.ir  بارگذاری می شود رعایت کند و به برگزیدگان جشنواره نیز هدایای ارزشمندی اهدء می شود.

 

محمدی در پایان از حمایت فرمانداری شهرستان کنگاور، شورای شهر، شهرداری و اداره اقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور را در این برنامه یاری می کنند تقدیر کرد.

 

لازم به ذکر است، شرایط، نحوه ارسال آثار و ارتباط با دبیرخانه جشنواره و جوایز جشنواره در فراخوان جشنواره درج شده است.

ارسال نظرات