خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۰۶۷۱۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

 این نیروی انسانی چیز کمی نیست؛ این بالاترین منبع پیشرفت برای یک کشور است؛ آن‌وقت این سرزمین وسیع، این فصول مختلف، اقلیم‌های مختلف در جا‌های مختلف کشور، این منابع عظیمی که در این کشور وجود دارد، این‌ها همه امکاناتی است که به ما این قدرت را می بخشد که اقتصاد خودمان را اقتصاد مقاوم کنیم. (مقام معظم رهبری)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، پرورش زنبور از جمله حوزه‌های کاری است که می‌تواند به خود اشتغالی و اقتصاد مقاومتی کمک ویژه داشته باشد.

حمید مرادی زنبوردار نمونه سرایانی است که با کمک وام‌های خود اشتغالی بسیج سازندگی توانسته است در این حوزه با موفقیت فعالیت کند.

حمید مرادی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: در ابتدا، چون در این مناطق خشک سالی متوالی وچند ساله اتفاق افتاده و با وجود کمبود آب  این رشته را انتخاب و با مراجعه به بسیج سازندگی با مبلغ حدود ۱۰ میلیون تومان  حدود ۷ کلونی خریدار‌ی وفعالیت خود را شروع کردم.

تولید عسل بیش از 2 برابر میانگین کشوری از هر کلونی/ بسیج سازندگی به رونق تولید و اشتغالزایی در قشر محروم کمک می کند

وی افزود:  باوجود گیاهانی مثل پسته، عناب، زرشک، وپنبه... که هرکدام دارای گل وشهد مناسبی هستند این کار خیلی کار مناسبی است، که زنبور‌ها با استفاده  از گل‌های این گیاهان شهد مناسبی را تولید می‌کنند.


وی ادامه داد: تعداد کندو‌های زنبور عسل خود را طی این دوسال از ۸ کلنی به ۲۵۰ کلنی توانسته است که برساند وحدود شش شغل در این زمینه برای شش نفر ایجاد کند و افزود: از هر کلونی ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم عسل در سال تولید می‌شود و این در حالی است که میانگین کشوری ۱۰ کیلوگرم است.

تولید عسل بیش از 2 برابر میانگین کشوری از هر کلونی/ بسیج سازندگی به رونق تولید و اشتغالزایی در قشر محروم کمک می کند
این زنبوردار نمونه علت موفقیت در کارش را توکل برخداوند وپشتکار ودر ادامه شرکت در فعالیت‌های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان و ارتباط مستقیم با کارشناسان تحقیق و اجرا و جابه جایی‌های به موقع در تولید عسل می‌داند.


وی در ادامه ضمن تشکر از ارائه تسهیلات برای این طرح از سوی بسیج سازندگی تاکید کرد: بسیج سازندگی توانسته است به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه کمک زیادی کند که این باعث رونق تولید و همچنین اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها