آخرین نشست خبری اعضای شورای اسلامی در دوره چهارم در مهدیشهر برگزار شد
کد خبر: ۸۹۰۶۶۷۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر،آخرین نشست خبری شهردار واعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر در دوره چهارم با حضور اصحاب رسانه ومطبوعات در دفتر شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

در این نشست ؛رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر؛به ارائه گزارشی از عملکرد 4 ساله شورای اسلامی در شهرستان مهدیشهر پرداخت واظهار کرد:در این دوره از شورا 480 جلسه برگزار شد که 2178 مصوبه در بخش های مختلف فرهنگی اجتماعی ،اقتصادی و...بود.

کسائیان از افزایش 3برابری اعتبارات بودجه محقق شده شهرداری در این دوره خبر داد وگفت:مجموع بودجه محقق شده ازدوره اول تاشورای دوره سوم تاپایان سال 91 مبلغ سه میلیارد وششصد میلیون تومان تحقق بودجه را در شهرداری داشتیم وبرای سال 96 هم بودجه دوازده میلیارد وششصد میلیون تومان برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از فعالیت شورا در دوره چهارم که با رویکرد گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد گفت:در این دوره از سرمایه گذاران وکار آفرینان بومی دعوت شد وطرح وپیشنهادات جدید سرمایه گذاری رادر شهرستان به آنها پیشنهاد وارائه گردید.

کسائیان همچنین از آغاز به کار پروژه احداث هتل جدید در الم کوه منطقه زیارت؛احداث هتل 5ستاره در منطقه دربند ؛ایجاد مجتمع تجاری در محل خیابان اندیشه ومجموعه گردشگری وپذیرایی با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومان در میدان ولایت مهدیشهر خبرداد.

وی در ادامه یکی از ضروریتهای شهرستان را انتقال آرامستان به خارج از شهرعنوان کرد وگفت:تمام اقدامات وزیر ساخت های آرامستان جدید توسط شهرداری فراهم شده اما به دلیل اختلافی که بین منابع طبیعی وشهرسازی ایجاد شده هنوز سند آرامستان به شهرداری واگذار نشده است.

در ادامه عبدالحسینی یکی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ورئیس شورای شهرستان مهدیشهر گفت:80پروژه وطرح های ناتمام در شهرستان داریم که به دلایل مختلف متوقف شده است وبیشترین پروژه های ناتمام در سطح استان سمنان پروژه های شهرستان مهدیشهر است.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد:اولین دلیل متوقف ماندن پروژه های شهرستان این است که متاسفانه در کشور ما قانون گرایی وضابطه مندی نیست ورابطه بیشتر حکم فرماست به نحوی که هر کجا مسئولی توانست ایجاد رابطه ولابی گری کند از اعتبارات وپروژه ها بیشتر می تواند در منطقه خود ایجاد نماید که شهرستان مهدیشهر چنین چهره برجسته ای ندارد که بتواند در این زمینه اقدام کند.

وی همچنین با انتقاد شدید از نحوه مدیریت کلان استان برشهرستان مهدیشهر گفت:متاسفانه مدیرانی وارد این شهر می شوند که هدفی جزکسب تجربه وایجاد یک رزمه کاری برای خود ،اقدامی برای شهر انجام نمی دهد وبه تعبیری می توان گفت:شهر مهدیشهرآموزشگاه مدیران شده است.

عبدالحسینی به کتابخانه عمومی مهدیشهر اشاره کرد که 300متر زیر بنا وساختمانی که بیش از 40 سال قدمت دارد ودر حد کتابخانه یک روستا هم نیست وکتابخانه جدیدی هم که برای مهدیشهر تعریف شده بعد از 8سال هنوز به سرانجام نرسیده وبدون پیشرفتی رها شده است.

وی ادامه داد:60 درصد مدارس شهرستان تخریبی هستند وبرخی از آنها بیش از 50 سال قدمت دارندوهیچ اقدامی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی در ادامه در خصوص پروژه احداث بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر گفت:از سال 94 هیچ مبلغی برای تکمیل بیمارستان اعتبار نشده وپیمانکار پروژه نیز سه میلیارد تومان از دولت طلب کار است که متاسفانه در چند روز اخیر روند بیمارستان متوقف وتعطیل شده است.

عبد الحسینی با تاکید بر اینکه مجوز احداث بیمارستان 85 تختخوابی زودتر از بیمارستان کوثر گرفته شد بیمارستان کوثر چند سال است به بهره برداریرسیده وخدمات انجام می دهد اما پرو ژه بیمارستان مهدیشهر همچنان نیمه تمام است.

وی اضافه کرد : در بسیاری از مکاتبات که بامدیران داریم و در خواست پیگیری مسائل و مشکلات هستیم به ما می گویند: این کار در حوزه وظایف و اختیارات شما نیست و فقط در کارشهرداری دخالت کنید .

ناصر طاهر کردعضو دیگر چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهدیشهر خواستار تعیین ماهیت پژوهشکده رویان مهدیشهر شد واظهار کرد:ابتدا قرار بود پژوهشکده ،منطقه ای باشد وفعالیت اصلی آن درمان ناباروری،اما بعد به گیاهان دارویی تغییر ماهیت پیدا کرد ودر حال حاضر هم مشخص نیست چه ماهیتی دارد.

طاهرکرد افزود:عدم هماهنگی گروههای مردم نهاد وان جی او ها با نهادهای رسمی مانند شورا وحتی دستگاههای اجرایی آسیبی در مهدیشهر تلقی می گردد که با انتخاب شورا توسط مردم؛تشویق وهمراهی هم نیاز است تا اثر بخشی خود را از بین نبرد.

وی خاطر نشان کرد:در زمینه های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شد اما ای کاش شاهد اقدامات بیشتری در این حوزه بودیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها