خبرهای داغ:
شهردار نهاوند از اجرای عمليات زيرسازی و فنس‌كشی سايت زباله خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مجموعه مديريت شهری نهاوند، محل دفن پسماند شهر نهاوند در حال زيرسازی، فنس‌کشی و محصور شدن است.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۲۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

اجرای عمليات زيرسازی و فنس‌كشی سايت زباله نهاونداميررضا يوسفيان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به اجراي عمليات زيرسازی و فنس‌كشی سايت زباله اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مجموعه مديريت شهری نهاوند، محل دفن پسماند شهر نهاوند در حال زيرسازی، فنس‌کشی و محصور شدن است.

وی تصريح کرد: از جمله اهداف فنس‌کشی محدوده مورد نظر جلوگیری از ورود افراد متفرقه، پراکنده شدن زباله به اطراف و انتشار آلودگی است .

شهردار نهاوند افزود: لزوم رعایت مسایل زیست محیطی و عواقب ناشی از آن و همچنین دفن بهداشتی زباله‌ها به صورتی که از نارضایتی اهالی روستاهای اطراف و... جلوگیری کنیم، از ديگر اهداف اصلی این طرح است.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماندها گفت: اولین قدم در مدیریت زباله‌ها، کم کردن دورریز زباله، استفاده درست از مواد و کالاها و آموزش راه‌های استفاده مجدد از کالاها و تفکیک زباله‌ها است .

یوسفیان با اشاره به تفکیک زباله ها در کیسه جداگانه مخصوص خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکلات ناشی از افزایش میزان زباله و مدیریت آن، بدون همکاری مستمر شهروندان غیر ممکن است و یکی از مهمترین راهکارهای کاهش و یا برطرف کردن این مشکلات در مرحله اول کاهش تولید زباله و در مرحله بعد تفکیک زباله از مبدا به صورت تر و خشک است.

وی از اجراي عمليات بازيافت زباله از مبداء توسط شهروندان و با مشاركت بخش خصوصي در آينده خبر داد و گفت: شهر پایدار از توسعه پایدار شکل می‌گیرد و اگر بخواهیم به این سمت برویم، یکی از معیارهای آن، بحث مشارکت مردمی است .

شهردار نهاوند با بيان اينكه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرداری است، خاطرنشان كرد: وقتی مشارکت شهروندان در اداره امور شهر بالا رود یعنی رضایتمندی بالا رفته و هزینه نگهداری شهر کاهش پیدا می‌کند .

وی گفت:جمع‌آوری و ساماندهی این امر کاهش هزینه‌ها را در پی دارد و مي‌توان درآمد حاصله از جمع‌آوری زباله‌های خشک به شهر باز گرداند و صرف مدیریت امور شهر و شهروندان كرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات