54 درصد از مجموع خانواده های تحت حمایت کمیته اداد استان زنجان در روستا ها و 46 درصد مددجویان در شهرها ساکن هستند.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۰۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نشست هم اندیشی مددکاران با اشاره به اینکه کمیته امداد حلقه واسط بین اغنیاء و فقرا است، گفت: تلاش می کنیم با فعالیت اثر بخش در حوزه های مختلف از ظرفیت های موجود در استان برای ارائه خدمات هدفمند و موثر به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد بیشترین استفاده را ببریم .

هدایت صفری با بیان اینکه ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه کارهای خیرخواهانه در استان زنجان وجود دارد و برنامه ریزی استان هدایت این فعالیت هابه سمت این نهاد با هدف افزایش خدمات به خانواده های تحت حمایت است، افزود: نصاب مشارکت مردم استان زنجان در فعالیت های خیرخواهانه بالا بوده ودر تلاش هستیم زمینه مشارکت بیشتر خیران را در برنامه های کمیته امداد فراهم کنیم.

وی خلاصه  کار کمیته امداد را مددکاری دانست و اظهار داشت: حوزه مددکاری در کمیته امداد کارفرما است و سایر حوزه پیمانکار این حوزه بوده و  کارکردهای حوزه های مختلف براساس هدایت های حوزه مددکاری شکل گرفته و انجام می شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تعداد خانواده های تحت حمایت این نهاد دراستان زنجان را  24 هزار و 58 خانواده اعلام و عنوان کرد: 14 هزار زن سرپرست خانوار ، 17 هزار سالمند ، بیش از سه هزار یتیم و فرزند محسنین و سه هزار و 700 دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 72 درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را زنان سرپرست خانوار و 28 درصد دارای سرپرست مرد هستند ، افزود :54 درصد از مجموع خانواده های تحت حمایت کمیته اداد استان زنجان در روستا ها و 46 درصد مددجویان در شهرها ساکن هستند.

صفری ادامه داد : براساس ارزیابی های انجام شده ۳/۱ درصد از جمعیت و ۶/۱ درصد از خانوارهای استان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند .

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه به دیدار با سه هزار و 800 خانواده در قالب طرح مفتاح الجنه از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : اجرای طرح مفتاح الجنه سرمایه گذاری در حوزه بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای خدمت رسانی به جامعه هدف و جریان سازی در حوزه فقر زدایی از جامعه است .

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مفتاح الجنه در کمیته امداد دغدغه های سازمانی به گفتمان سازی در حوزه رسیدگی به امور نیاز مندان می شود ، افزود : ایجاد همدلی و تلاش برای جلوگیری از تولید فقر در جامعه و درصورت تولید فقر رفع آن از جامعه از دیگر آثار اجرای طرح مفتاح الجنه در کمیته امداد است .

صفری در کنار گفتمان سازی در حوزه فقر زدایی مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد از آثار مهم اجرای طرح مفتاح الجنه است ،ادامه داد : خیران زنجانی بیش از دو میلیارد ریال  در قالب طرح مفتاح الجنه از ابتدای امسال به  خانواده های تحت حمایت کمیته امداد مشارکت کرده اند.

ارسال نظرات