بیانیه معاونت بسیج مساجد و اماکن متبرکه به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و اماکن متبرکه:
ساخت و آبادانی مساجد از صدر اسلام مورد تأکید حضرت نبی اکرم (صلوات الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می روند.
کد خبر: ۸۹۰۶۶۰۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در بیانیه معاونت بسیج مساجد و اماکن متبرکه به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و اماکن متبرکه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذینَ کَفَروا وَیَصُدّونَ عَن سَبیلِ اللَّهِ وَالمَسجِدِ الحَرامِ الَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَواءً العاکِفُ فیهِ وَالبادِ وَمَن یُرِد فیهِ بِإِلحادٍ بِظُلمٍ نُذِقهُ مِن عَذابٍ أَلیمٍ. (سوره الحج – آیه 25)

ترجمه آیه : آنان که کافر شده و (مردم را) از راه خدا منع می‌کنند و نیز از مسجد الحرامی که (ما حرمت احکام) آن را برای اهل آن شهر و بادیه‌نشینان یکسان قرار دادیم مانع می‌شوند و هر کسی که در آنجا اراده الحاد و تعدی کرده و (به خلق) ظلم و ستم کند همه را (به کیفر کفر و ظلمشان) از عذابی دردناک می‌چشانیم.

ساخت و آبادانی مساجد از صدر اسلام مورد تأکید حضرت نبی اکرم (صلوات الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می روند.

با بهره مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی مساجد بود که انقلاب شکوهمند اسلامی در دهه پنجاه و بیداری اسلامی در سال های اخیر به ثمر رسید و اکنون نیز رزمندگان مسلمان جبهه مقاومت و مدافعین حرم که اسوه های ایثار و شهادت در عصر حاضر هستند، در بستر همین مساجد تربیت و رشد یافته اند.

در این میان متأسفانه پس از گذشت سالیان متمادی، مسجد الحرام و مسجد الاقصی به عنوان دو مسجد محوری و ارزشمند جهان اسلام در چنگال و محاصره ظلم و جهل قرار گرفته و امت اسلامی از پرتو نورانی و برکات عظیم آن محروم و بی بهره مانده اند .

لذا بر یکایک مؤمنین و امت اسلامی واجب است که تا تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه مهدوی از هر اقدامی در راستای بازگشت عظمت مسجد الحرام در سرزمین وحی که در اشغال آل سعودِ منحوس و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی در سرزمین انبیاء که در سیطره یهودیان خبیث است، فرو گذار نباشند.

معاونت بسیجِ مساجد و اماکن متبرکه سپاه استان زنجان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در سی ام مرداد ماه ۱۳۴۷ (۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی) است، از تمامی امت اسلامی به ویژه بسیجیان مخلص و نمازگزارانِ دلسوز امت اسلامی تقاضا دارد تا با ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد، با تمامی توان، ایده ها و برنامه های خود را در راستای نیل مساجد به طراز مورد نظر اسلام عزیز به کار بندند.

همچنین از تمام ظرفیتهای مکانی، معنوی و اجتماعی آن برای ترویج تفکر ناب اسلامی و سیره معصومین (علیهم السلام) بر اساس رهنمودهای امام راحل (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بهره جویند و رازِ پیروزی نهایی جبهه حق و مقاومت در مقابل شجره خبیثه و خط باطل و تجلی خورشید دوازدهم را تنها در اتکاء به فرهنگ اسلامی در بستر مساجد اسلامی همراه با روحیه انقلابی و ولایی بدانند .

معاونت بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان - مرداد ماه ۱۳۹۶

ارسال نظرات