حجت الاسلام رستمی گفت: ارزش و اهمیت مسجد از دیرباز مورد تاکید ائمه و بزرگان بوده و حضرت امام خميني(ره) بر این اساس مساجد را سنگر معرفی کردند.
کد خبر: ۸۹۰۶۵۲۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی بمناسبت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسلمانان از تمام قوای خود برای آبادانی و عمرانی مسجد بهره جستند و سعی می کنند حضور مستمر و باشکوهی در مساجد داشته باشند و ارزش و اهمیت مسجد را در سطح منطقه نهادینه می سازند.

حجت الاسلام رستمی افزود: دشمنان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ مسجدمحوری در دنیا، طرح تخریب مساجد کشور های اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند، و بر این اساس در 21 آگوست 1969میلادی برابر با 30 مرداد ماه رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشیدند.

وی با اشاره به آیه 96سوره آل عمران خاطر نشان کرد: خداوند متعال خود فرمودند زمانی که من کره‌ی زمین را که خلق کردم، ابتدا مسجدالحرام را برای عبادت قرار دادم. و در اهمیت مسجد بود که پیامبر اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه اولین کاری که انجام دادند، ساختن مسجد بود. در قبا مسجد ساختند، بعد از ورود به مدینه هم مسجد ساختند.

حجت الاسلام رستمی  با اشاره به سخن حضرت آقا که  روز جهانی مسجد را اساسا یک روز انقلابی  عنوان کردند گفت: در صدر انقلاب اسلامی حضرت امام خميني (ره) از مساجد به عنوان سنگر یاد کرد و حضور جوانان در این مکانها چشمگیر شد از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید که امام خامنه ای (مدظله العالی) در این خصوص می فرماید: « حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد.»

این مقام مسئول در پایان ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولین و دست اندرکاران می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزند.

 

ارسال نظرات