مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر عنوان داشت: اگر خدا را فراموش کردیم و زندگی مهر تایید خدا را نداشت لذت زندگی را از ما می‌گیرد، از زن و فرزند و امکانات و شغل لذت نمی‌بریم و وقتی لذت نبردیم شاد نخواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۰۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا چهکندی نژاد در جلسه نشست بصیرتی ـ اخلاقی با ارکان حلقه های صالحین حوزه حضرت امیر المومنین (ع) که در محل امامزاده سید مرتضی (ع) شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار شده بود، آغاز سخنان خود را با فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد شادی جوانان در دین مبین اسلام بیان کرد.

وی افزود: آنچه که ما امروز از جوانان انتظار داریم، عینا همان چیزی است که روز اول انقلاب و قبل از انقلاب از جوانان انتظار داشتیم، ما از جوانان می‌خواهیم که در عین پاکی و پارسایی و دینداری، با نشاط و پرشور باشد، کار کنند و از تنبلی و بیکاری بپرهیزند.

چهکندی نژاد تصریح کرد: اسلام با شادی مخالف نیست همانگونه که امام صادق (ع) می فرمایند «مومن شوخ طبع و خوش مشرب است و منافق گرفته و خشم آلود است».در ابتدا باید بدانیم شادی چیست؟ شادی یعنی احساس مثبتی است که از حس ارضاء و پیروزی به دست می آید و همچنین مجموع لذتها، منهای دردها.

وی خاطر نشان کرد:در آیات و روایات در خصوص شادی، فراوان ذکر شده است و هدف همه آن‌ها رسیدن به اهداف الهی است که در سوره مبارکه روم آیات 4و5آمده است و در آن روز، مومنان به خاطر پیروزی دیگری خوشحال خواهند شد به سبب یاری خداوند و همچنین حضرت علی (ع) می فرمایند: این دل‌ها همانند بدن ها خسته و افسرده می شوند (و نیاز به استراحت دارند) در این حال نکته‌های زیبا و نشاط انگیز برای آن‌ها انتخاب کنید.

وی گفت: انسان می تواند از هر لحظه زندگی خود بهره ببرد و با یک برنامه ریزی به آنچه که اسلام و ائمه معصومین(ع) گفته اند گوش فرا دهد و به آن عمل کند.امام رضا (ع) می فرمایند:اوقات خود را به چهار بخش تقسیم کنیدبخشی را برای عبادت ، بخشی را برای کار،یخشی را برای معاشرت و مصاحبت با برادران مورد اعتماد و کسانی که شما را به عیب هایتان واقف می سازند و بخشی را به تفریحات و لذائذ خود اختصاص دهید و با مسرت و نشاط و تفریح و شادی ، نیرو و توان انجام وظایف را تامین کنید.

وی تصریح کرد: شادی وقتی است که رحمت الهی بر زندگی سایه افکنده باشد و امداد های الهی شامل حال ما شود چون در این صورت به آرامش می رسیم و آرامش برای ما شادی می آورد اگر زندگی شاد می‌خواهیم باید خدا محور باشیم و الا طبق آیه قرآن «من اعرض بمن ذکری فان له معیشتا ضنکا»یعنی اگر خدا را فراموش کردیم و زندگی مهر تایید خدا را نداشت لذت زندگی را از ما می گیرد ، از زن و فرزند و امکانات و شغل لذت نمی بریم و وقتی لذت نبردیم شاد نخواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها