خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی افزود: شهید به قدری مقام دارد که درکالبدهای مرده انسانهای بی روح و افسرده جامعه غیرت، حماسه، نشاط و زندگی می دهد.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۹۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان خدابخش کبریایی در گفت و گویی اظهار کرد: امروز شهدا در کوی و برزن این کشور مظهر توانایی و دانایی اند و شهید انسان والایی است که هنگام تصمیم گیری برخوردار از تحلیل و بصیرت بوده و عملش مبتنی بر عرفان و ولایت و چنین شهیدی راست قامت و جاودانه تاریخ خواهد ماند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت:  زمان هر چیزی را کهنه می کند اما خون شهید و نامش هر گز اینگونه نیست و هر محرم و هر تاسوعا وعاشورا نمود عینی این بخش است که خون شهید هدایتگربوده،  زیرا که شهید قلب تاریخ است و همچنانکه قلب به همه اندامهای بدن خون و حیات می رساند.

وی افزود: شهید به قدری مقام دارد که  درکالبدهای مرده انسانهای بی روح و افسرده جامعه غیرت، حماسه، نشاط و زندگی می دهد.

کبریایی تاکید کرد: شهید فرصت طلبان و متجاوزان را به این نکته متوجه می کند که در صورت تجاوز به اقتدار و حاکمیت ملی این ملت با آموزه های مذهبی تاریخی و سیاسی با استعانت از نام و یاد شهدای نهضت عاشورا هرگز از پای نخواهدنشست.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: اینجاست که مشخص می شود تجلیل عاشقانه از شهدا اگر با تدبر باشد بزرگترین عرصه شکوفایی اقتدار و امنیت داخلی است و یاد و خاطره شهدا اردوگاه دشمن را به لرزه می افکند.

وی با اشاره به این موضوع که شهید نامی از نامهای خداوند متعال بوده و به معنای کسی است که چیزی از او پوشیده و غایب نیست افزود: مهم ترین انگیزه های شهید را در راه خداوند، تا آخرین نفس برمی انگیزد که می توان طلب رضای خداوندی، فرمانبرداری از امر الهی و غیرت را نام برد.

کبریایی همچنین یادآوری کرد: شهید حججی وقتی دید مظلومی مورد ظلم قرار گرفته برای دفاع از مظلومان به سوریه اعزام شد، بنا بر این انگیزه های شهید و بخصوص شهید حججی برای مبارزه و کارزار متعدد بوده  و مراتب شهادت و مقام شهید نیز در نزد خداوند متفاوت تر است.

وی گفت: هنوز جوانانی هستند که از فرهنگ عاشورایی و سیدالشهدا الگو می گیرند و چنین جوانانی چراغ راه  و الگو هستند و همچون شهدای دفاع مقدس در برابر دشمن که به کشور حمله کرد ه بودند احساس تکلیف کرده و از آب و خاک وطن دفاع و جان خود را نثار کردند.

کبریایی با بیان اینکه از ویژگیهای شهدای مدافع حرم می توان به دفاع واقعی آنان از دین اسلام و حرم زینب و جنگیدن در غربت و تحمل سختی و حمایت از جبهه مقاومت در دفاع از حریم ولایت مطلقه فقیه یاد کرد، تصریح کرد: دشمنان در استراتژی جنگ نرم فتح سنگر به سنگر را در دستور کار دارند و شهدای مدافع حرم اجازه اجرای طرح  فتح سنگر به سنگر را در دفاع از پرچمدار صحرای کربلا به شکست کشاندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها