همزمان با روز جهانی مساجد یازدهمین همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاههای بسیج با همکاری سپاه ناحیه طارم، اوقاف و امورخیریه، فرهنگ ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستان طارم در محل مسجد جامع شهر آببر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۶۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان طارم پور در این مراسم سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد(ع) و روز جهانی مساجد را گرامیداشت و گفت: مساجد مهم ترین پایگاه های فرهنگی، هنری، اعتقادی و دینی مسلمانان و محور همه خوبی ها، اندیشه های متعالی و الهی است.

حجت الإسلام محمد صادقی افزود: چهار مسجد در دین اسلام با عظمت هستند که از جمله آنها مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجدالإقصی و مسجد کوفه را می توان نام برد.

وی با اشاره به خصوصیات مسجد الأقصی اظهار داشت: این مسجد بسیار پربرکت است علت این امر بخاطر وجود درخت زیتون است چون در قران کریم هفت مرتبه از زیتون و روغن آن یاد شده است.

امام جمعه شهرستان طارم  تصریح کرد: مسجد سنگر است و بعنوان یک پایگاه دین می تواند برای جوانان اسلامی منشأ برکات فراوانی باشد.

جت الإسلام محمد صادقی افزود:  مسجد مکان سجده است چون سجده مهمترین عبادت است که سر و پیشانی در این حالت بر روی خاک قرار می گیرد بنابراین به هفت عضو انسان که در سجده به زمین می آید مسجد گفته می شود.

امام جمعه شهرستان طارم به ضرورت ایجاد حوزه علمیه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ایجاد حوزه علمیه در شهرستان طارم یکی از اؤلویت های این شهرستان است شایسته است توجه مسئولان و مردم نسبت به توسعه این امر مهم افزایش یابد.

اقبال جهانبخشی فرمانده سپاه ناحیه طارم در این همایش ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع) سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه(س) و آغاز هفته دولت را گرامیداشت

وی با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با نقش و اهمیت مساجد افزود: مساجد سنگر است باید سنگرها را حفظ کنیم چون ندای توحید از مساجد به تمام دنیا پخش می شود و دشمنان از توسعه و گسترش مساجد وحشت دارند.

جهانبخشی ایجاد هماهنگی و تعامل موثر بین پایگاه های مقاومت بسیج و ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد در راستای تقویت مسجد و بسیج به منظور توسعه دامنه تأثیرگذاری این نهادهای مقدس در جامعه در پاسداری از اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی را از اهداف این همایش عنوان کرد.

گفتنی است در این همایش از زحمات روحانیون فعال، هیئت امناء امامزادگان و مساجد و فرماندهان پایگاهها و اعضاء کانون فرهنگی شهرستان طارم با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

ارسال نظرات