فعال اقتصادی بسیجی در حوزه طلا و جواهر در گفتگو با «بسیج»:
رضا زمردکار گفت: سیاست نظام مالیاتی کشورمان با شرایط اقتصادی کنونی همخوانی نداشته از اینرو موجب شده است که ساختار نامطلوبی را برای فعالان طلا و جواهر فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۵۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

رضا زمردکار فعال اقتصادی بسیجی در حوزه طلا و جواهر و بازرس اتحادیه صنف طلا و  جواهر تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مالیات باید نقش موثری در توزیع درآمد و توسعه اقتصادی برای تولیدکنندگان داشته باشد. به نوعی مالیات پرچمدار حمایت از تولیدکنندگان باشد تا بتواند منافع لازم و کافی را برای تولیدکنندگان در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی کنونی، صنعت طلافروشان را دچار خسارت اقتصادی عظیمی کرده است افزود: مالیات موجب شده است که نوعی بحران و ناکارآمدی در صنوف طلا و جواهر ایجاد شود. از اینرو باور مشارکت همگانی و اعمال مدیریت عقلایی و مدبرانه توسط دولت دوازدهم، پیش شرط لام برای فعال سازی صنعت طلا و فعالان اقتصادی در حوزه طلا و جواهر می‌باشد.

این فعال اقتصادی در حوزه طلا در ادامه خاطرنشان کرد: مالیات به عنوان مهم‌ترین مانع اصلی محسوب می‌شود که دولت از طریق ابزار مالیاتی توانسته بسیاری از فعالیت‌ها و جریانات اقتصادی را از بین ببرد.

به گفته زمردکار، نرخ بهای مالیات عوارض ناگواری  همچون ورشکستگی برای فعالان طلا و جواهر را در بر داشته و بسیاری از فعالان امکان فعالیت موثر برای تداوم پیشرفت را ندارند.

وی در خاتمه افزود: سیاست نظام مالیاتی کشورمان با شرایط اقتصادی کنونی همخوانی نداشته از اینرو موجب شده است که ساختار نامطلوبی را برای فعالان طلا و جواهر فراهم کند.

ارسال نظرات