همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به 37 روستای استان زنجان توسط شرکت گاز زنجان آغاز بکار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت، عملیات بهره برداری از گازرسانی به شهر نوربهار خدابنده، و 54 روستا و50 واحد صنعتی و مجتمع مسکونی؛ افتتاح و عملیات اجرایی 37 روستای استان نیز با صرف هزینه ای بیش از 98 میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود.

سید سعید عسگریان با اشاره به صرف 8 میلیارد و 976 میلیون تومان اعتبار برای گازرسانی به شهر نور بهار افزود: با گاز رسانی به یک هزار و 56 خانوار این شهر؛ کل 21 شهر استان؛ که شامل  100 درصد جمعیت شهری استان زنجان می شود از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به افتتاح 54 طرح گازرسانی روستایی و بهره مندی 6 هزار و 868 خانوار در هفته دولت تعداد کل روستاهای استان را 910 روستا عنوان و اظهار داشت: با این اقدام، شمار روستاهای بهره مند استان به 432 روستا افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه در حال حاضر 141 طرح گازرسانی به روستاها در دست اجرا و 167 روستای دیگر در دست طراحی است؛ هزینه گازرسانی به روستاهای قابل افتتاح در هفته دولت را بیش از 59 میلیارد و 117 میلیون تومان اعتبار؛ اعلام و تصریح کرد: با این اقدام، درصد پوشش خانوار بهره مند روستایی استان به 73 درصد می رسد.

مهندس عسگریان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 37 روستای دیگر استان را از دیگر اقدامات گاز زنجان در هفته دولت، گفت: با اختصاص 25 میلیارد و 177میلیون تومان اعتبار؛ زمینه لازم برای انشعاب 2 هزار و 508 خانوار را فراهم  خواهیم کرد.

وی همچنین از صرف بودجه ای بیش از 5 میلیارد و 12 میلیون تومان برای افتتاح طرح های گازرسانی به 50 مجموعه تولیدی و مجتمع مسکونی در سطح استان زنجان خبر داد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه با افتتاح این طرح ها در هفته دولت، سالانه بیش از 53 میلیون لیتر در مصرف سوختهای میان تقطیر صرفه جویی خواهد شد؛ تصریح داشت: حجم گاز جایگزین شده برای 50 واحد صنعتی و مجتمع مسکونی؛ 22 هزار و 926 متر مکعب گاز در ساعت است.

مهندس عسگریان اافزود: از11 شهرک صنعتی استان، 2 ناحیه صنعتی ایجرود و طارم و همچنین 3 محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین نیز بهره مند از گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به اهم برنامه های سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال ابراز داشت: اجرای عملیات خطوط انتقال گاز در نقاط مختلف استان برای تقویت و تکمیل زیر ساخت های گاز به شهر ها، روستاها و صنایع، پیگیری اجرا و تحقق کامل مصوبات هیات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها در قالب اعتبارات بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 و جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های میان تقطیر در صنایع عمده استان از جمله ی این برنامه ها است.

 

ارسال نظرات