عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم احیاء پایگاه های بسیج در مساجد

سعیدی گفت: اگر بخواهیم مساجد را احیاء کنیم باید از حضور پایگاه های بسیج در مساجد حمایت کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۴۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

لزوم احیاء پایگاه های بسیج در مساجدمحمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فواید حضور پایگاه های بسیج در مساجد گفت: پیامبر (ص) در همان دوران که مسجد را بنا نهادند آن را محلی برای تجمع مسلمانان و مومنین خواندند.

وی افزود: مسجد همواره هم محل عبادت بوده و هم برای مقابله با تهدیدات دشمنان و مشرکین نقش فعال داشته  است. در گذشته تمام امورات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و نظامی در مساجد تدبیر و مدیریت می شده و امروز نیز مسجد باید این جایگاه و هویت خود را در کل کشورهای اسلامی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حضور پایگاه های بسیج در مساجد نشانه ای از شادابی و نشاط و تحرک در زمینه فعالیت های اجتماعی اثر بخش نسبت به موضوعات مختلف بوده است. در دوران دفاع مقدس پایگاه های مقاومت بسیج محلی برای اعزام به جبهه ها و دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش ها و جان و ناموس مردم و مقابله با جریانات و شرارت های ضد انقلاب بود.

سعیدی بیان داشت: در دوران بعد از دفاع مقدس پایگاه های بسیج  محلی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مردم شد و بسیج با ارائه خدمات و برنامه های متنوع برای نوجوانان و جوانان بخش قابل توجهی از آنها را جذب کرد. امروز نیز اگر بخواهیم مساجد را احیاء کنیم باید از حضور پایگاه های بسیج در مساجد حمایت کنیم.

 

ارسال نظرات