پایگاه حضرت زینب (س) بسیج سپاه سرخه رتبه برتر کشوری در بین پایگاه های بسیج را کسب کرد.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۲۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

طاهره فیض فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سرخه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام بسیجیان این پایگاه که با همت خود توانستند چنین افتخاری را نصیب این پایگاه و شهرستان سرخه نمایند؛ اظهار کرد: این پایگاه از سال 1358 تأسیس شده و در دوران دفاع مقدس به عنوان پایگاه مرکزی تمامی کارهای پشتیبانی جبهه های حق علیه باطل مانند پخت و بسته بندی نان محلی، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی، آموزش نظامی و عقیدتی با همکاری مساجد را برعهده داشته است. تا کنون با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب فعالیت های این پایگاه نیز در عرصه های جنگ نرم و فرهنگی قدرت بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های پایگاه بیان کرد: حلقه های صالحین پایگاه شامل 9 حلقه که در تمامی سطوح سنی بصوره هفته ای برنامه های حلقه ای و خارج حلقه ای را انجام می دهند و در تمامی برنامه های مختلف ملی و مذهبی با همکاری ارگانها و هادها نسبت به برگزاری مراسم اقدام می نماییم که در این برنامه ها حضور فعال و پرشور بسیجیان و حتی مردم عادی را شاهد می باشیم.

فیض خاطر نشان کرد: جلسات منظم قرآن همراه با آموزش در 3سطح، یادواره شهدا،آموزش خیاطی، بافتنی، کیف دوزی، کاردستی و کلاس های تقویت درسی مانند زبان خارجه ، ریاضی و... از دیگر برنامه های این پایگاه است .

وی افزود: از سایر برنامه های متنوع پایگاه می توان به برگزاری اردوهای یکروزه و چند روزه داخل شهرستان و خارج استان، برنامه های کوهپیمایی و پیاده روی، آموزش نظامی، کلاس های ورزشی مانند: والیبال، آمادگی جسمانی و همچنین در طول سال چندین دوره مسابقات کتابخوانی در سطح پایگاه برگزار می گردد که به برگزیدگان هدایایی اهداء می گردد.

فرمانده پایگاه حضرت زینب(س) سرخه با اشاره به فعالیت های خارج از برنامه ابلاغی گفت: جمع آوری کمک جهت محرومین، تهیه جهیزیه نوعروسان، تهیه سبد غذایی، پوشاک، کمک های نقدی و غیر نقدی به محرومین و نیازمندان و همچنین جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم شهید پرور و خیرین جهت جبهه های مقاومت از اهم فعالیت های خارج از برنامه این پایگاه می باشد.

وی با اشاره به این که پایگاه حضرت زینب (س) به عنوان پایگاه اسوه استانی شناخته شده بود؛ افزود: درپی اوامر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در راستنای اقتصاد مقاومتی این پایگاه فعالیت هایی را انجام داده و دارای پتانسیل بالایی می باشد. مانند آموزش تولید کالاهای خانگی، معرفی افراد توانمند جهت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در خصوص تهیه و تولید صنایع دستی شهرستان که بعضی از آنها روبه فراموشی رفته بود مانند؛ حوله بافی، گلیم بافی.

ارسال نظرات