آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامی‌داشت شهیدان حُجَجی و حسین‌پور که صبح امروز در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۸۹۰۶۲۱۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) مراسم گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم شهیدان حسین‌پور شلمانی و حُجَجی در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان، با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی و با حضور خانواده شهید حسین‌پور برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی گفت: شهادت این عزیزان در زمان خشک‌سالی معنوی اتفاق افتاد و برای کشور ما تبدیل به باران معنویت شد که بر مردم باریدند.

خطیب نماز جمعه‌ی تهران بیان داشت: انقلاب ایران برای تداومش نیاز به زنده نگه‌داشتن دو فرهنگ دارد که با حفظ این دو مقوله انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند.

خاتمی با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از مسائلی است که باید آن را برای کشور اسلامی حفظ کرد، افزود: فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی است.

وی شالوده‌ی این انقلاب را ارزش‌های دینی دانست و اضافه کرد: تداوم انقلاب اسلامی نیز وابسته به پایبندی آحاد جامعه به این ارزش‌ها است.

وی بابیان اینکه انقلاب دشمنان را خسته می‌کند اما خود خسته نمی‌شود، گفت: رؤسای جمهوری آمریکا در پی این بودند که ایران را در سر جای خود بنشانند اما ملت ایران آن‌ها را بر سر جای خود نشاند.

خاتمی بابیان اینکه ارزش‌ها همیشه هزینه‌دارند و هرکسی که این هزینه‌ها را پرداخته است عزیز دنیا و آخرت می‌شود، اضافه کرد: این انقلاب، انقلاب دینی و مذهبی است، دشمنان خود را خسته می‌کنند ولی خود خسته نمی‌شوند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ماندنی خواهد بود، افزود: فرهنگ شهادت همان فرهنگ عشق به خدا و فرهنگ ایثار است.

خاتمی با اذعان به اینکه جان‌ عزیز است اما شهدای مدافع حرم جان خود را بر کف دست گرفته‌اند، افزود: جان را تقدیم خدا کردن و تکه‌تکه شدن نشان از تقوای بالا و حب بی‌بدیل شهدای مدافع حرم به مبانی دیدنی دارد

امام‌جمعه موقت تهران بگفت: دشمنان الکی‌خوش امیدوار بودند که دیگر آن شور حسینی از بین رفته است، ولی این شهدای نسل دوم پتکی بر سر آن‌ها بودند.

خاتمی فرهنگ ایثار را یکی دیگ از مقوله‌های حفظ انقلاب دانست و اضافه کرد: مهم‌ترین و باارزش‌ترین دارایی یک انسان زندگی اوست که افراد نسل دوم و نسل سوم انقلاب با انتخاب این فرهنگ بالاترین و مهم‌ترین دارایی‌اش را در این مسیر خرج خواهد کرد.

وی شهادت را همانند دوران بعد از حیات در رحم مادر تعبیر کرد و گفت: زندگی کنونی ما همانند زندگی در رحم مادر و زندگی پس از شهادت نیز زندگی پس از حیات در رحم مادر و محدود است.

احمد خاتمی با اشاره به اینکه شهدا مراتب مختلفی دارند، همه‌ی شهدا نورچشمی‌اند اما شهدای مدافع حرم 3عنوان دارند؛ 1-مهاجر، برای جهاد مهاجرت کرده‌اند 2-مجاهد در راه خداوند هستند 3-شهید راه حق هستند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: شهادت شهید بی‌سر محسن حُجَجی باعث شد همه‌ی روضه‌ها دوباره تکرار شوند، دقیقاً مانند روز عاشورا و شهید بزرگوار هم به‌درستی راه اربابش را ادامه داد.

در پایان مراسم نیز از خانوده شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات