رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: اگر قرار است اتفاقی در فرهنگ و اقتصاد و سیاست رخ دهد باید مردم وارد شوند رهبری با حکم آتش به اختیار می‌خواهند نقش مردم را پررنگ‌تر کنند.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۴۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانش‌پژوهان و دانشجویان دوره تربیتی ـ آموزشی الصافات گفت: در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم هستیم و متاسفانه یک جریانی سعی می‌کند از ظرفیت دولت دوازدهم و آقای روحانی علیه انقلاب استفاده کند، البته طبیعی است یک جریان ضدانقلاب در کشور از ابتدای انقلاب در کنار یک دشمن بیرونی تا الان وجود داشته و اینها همیشه به دنبال این بوده‌اند که نفوذ کنند و ضربه بزنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود با دین و دینداری مردم کاری نداشته باشیم و احکام اسلامی در جامعه پیاده نشود چه احتیاجی به انقلاب کردن بود. اتفاقاً ما تشکیل حکومت می‌دهیم که مردم بهتر زندگی کنند و این زندگی بهتر در سایه احکام اسلامی است. دین اسلام یک دین فردی نیست، لحظه لحظه اجتماع روی زندگی فرد اثر می‌گذارد.

وی گفت: جریان‌های ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید از داخل یک فرآیندی را در فرهنگ و سیاست ایران دنبال کنند تا مردم را از حاکمیت جدا کنند و این مردم دیگر پشت سر حکومت دینی خود قرار نگیرند واین کار را هم به واسطه تحریم‌ها، سخت کردن معیشت، نفوذ در باورها و عقاید و سبک زندگی مردم صورت می‌گیرد.

گودرزی یادآور شد: ما اگر بخواهیم بدانیم چگونه باید عمل کنیم باید صحنه را کاملاً بشناسیم.

وی ادامه داد: چهار سال گذشت، ولی تحریم‌ها برطرف نشد و مشکلات هم بیشتر شد، ترامپ هم دیگر آماده مذاکره نیست  اینجا یکی از کلید واژه‌های دولت از بین رفت.

وی تصریح کرد: چالش بعدی دولت این است که چرخ اقتصاد کشور لنگ است ما از3  سال آخر دولت دهم و 4 سال دولت قبل به دلیل اینکه قاعده‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های درستی در خصوص اقتصاد نکردیم و بیشتر نگاهی به غرب و برجام و مذاکره بود با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده ایم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: امروز اوضاع اقتصادی خوبی روبروی ما نیست، آمریکا هم دارد تحریم‌هایش را بیشتر می‌کند، ظرفیت‌های داخلی هم که به کار گرفته نمی‌شود، از نیروی خلاق و جوان داخل هم که استفاده نمی‌شود، مشکل قاچاق هم که حل نشده به همین دلیل نباید توقع داشت اوضاع مردم بهتر شود.

وی گفت: چالش سوم دولت این است که یک اتفاق جهانی در حال رخ دادن است و آن این است که نظم نوین جهانی که به اسم جهانی‌سازی مطرح بود به هم ریخته است دیگر کدخدایی وجود ندارد که بگوییم باید با کدخدا ببندیم هژمونی دولت آمریکا به هم ریخته است.

وی تصریح کرد: یک کار دیگری که دارد انجام می‌شود این است که برای چرخاندن چرخ اقتصاد به سمت شرکت‌های بین‌المللی حرکت می‌کنند، این مسئله نقش دولت‌ها را کمرنگ می‌کند و شرکت‌های بین‌المللی در آینده دنیا حرف اصلی را می‌زنند و این مسئله در آینده ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند. مانند بحث IPC و توتال و قراردادهایی که در این راستا پیگیری شد و ما را به قبل از مصدق باز می‌گرداند.

گودرزی گفت: آقای زنگنه می‌گوید شرکت خارجی می‌آید در صنعت نفت و گاز ما سرمایه‌گذاری می‌کند ولی اگر این صنعت سوددهی دارد که مسلماً دارد پس چرا مردم از این امتیازهای ویژه استفاده نکنند، چرا عرصه را برای این کار باز نمی‌گذارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی رواج بدحجابی و تشدید برخی معضلات فرهنگی را از اهداف دشمن دانست و گفت: این‌ها برای این است که قبح یکسری مسائل در کشور ریخته شود و نشان دهند جامعه ایرانی دیگر یک جامعه انقلابی نیست.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان انقلابی گفت: از اینکه مسئولان حرف گوش نمی‌دهند خسته نشوید، آنقدر مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی را تکرار کنید و تبیین کنید تا مجبور شوند به حرف شما گوش دهند.

گودرزی در ادامه با اشاره به صدور فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری با یک مدل جدید‌تری و با یک ضرب آهنگ شدیدتری این مسئله را مطرح کردند البته دشمن تلاش کرد ضرب آهنگ این پیام را بگیرد.

گودرزی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌خواهند جوان انقلابی نسل سوم و چهارم در جنگ نرم به عنوان افسر جنگ نرم از بی‌تفاوتی بیرون بیایند و با یک اعتماد به نفس و با یک انگیزه مضاعف در مقابل دشمن بایستند، امروز هم باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا به فرمان رهبری عمل کنیم. معظم‌له می‌خواهند نسل جدید را برای آینده انقلاب، انقلابی بار بیاورند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به کمرنگ شدن نقش مردم و پررنگ‌شدن نقش دولت‌ در سال های اخیر خاطرنشان کرد: از ابتدا حکومت ما یک حکومت مردمی بوده است و قرار بوده مردم نقش حداکثری برای اداره کشور داشته باشند.

وی گفت: اگر قرار است اتفاقی در فرهنگ و اقتصاد و سیاست رخ دهد باید مردم وارد شوند رهبری با حکم آتش به اختیار می‌خواهند نقش مردم را پررنگ‌تر کنند.

گودرزی تصریح کرد: نباید فکر کنیم کاری از دست ما برنمی‌آید متأسفانه گاهی از مسئول و غیرمسئول فکر می‌کنیم داریم صحنه را می‌بازیم، اگر مسئولان نمی‌توانند باید از روی صندلی‌های خود بلند شوند تا جوانان وارد عرصه شوند.

وی اظهار داشت: وقتی دانشگاه آزاد در یک زمان نامه می‌نویسد و از حراست می‌خواهد به حجاب دانشجویان کاری نداشته باشد، فردی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی است به عنوان یک مسئول باید واکنش نشان می‌داد، متأسفانه کار را رها می‌کنیم و احساس می‌کنیم دیگر کاری نمی‌شود کرد .

وی گفت:‌ چه کسی می‌گوید مردم از ارزش‌های خود دست برداشته‌اند در ماجرای موشک‌هایی که سپاه به داعش زد و در ماجرای شهید حججی مردم را دیدیم هر کسی با مردم صداقت داشته باشد مردم از وی حمایت خواهند کرد.

وی گفت: چه کسی گفته آتش به اختیار یعنی توهین کردن! متأسفانه گاهی جریان‌سازی‌ها و سوژه‌سازی‌های کاذب شکل می‌گیرد برای اینکه این‌ها می‌خواهند ما 2030 و IPC و چنین مسائلی را فراموش کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: نباید مسائل اصلی را رها کنی، فضاسازی های فرعی نباید ما را از مسیر و هدفمان دور کند، نباید فریب این بازی‌ها را بخوریم.

وی به استفاده از ظرفیت قانون اساسی در مواجهه با جریانی که می‌خواهد جریان انقلاب را تندرو و دلواپس نشان دهد، اشاره کرد و گفت: بهترین کاری که می‌شود کرد این است که ما مسئولان و هر کسی که می‌خواهیم صحبت کنیم بر مبنای قانون برخورد کنیم. اگر مسئولان قانون اساسی را قبول دارند باید بر مبنای آن هم عمل کنند. آن وقت دیگر کسی نمی‌تواند به شما تندرو و افراطی خطاب کند.

ارسال نظرات