امام جمعه موقت تهران در مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت‌الله انوری گفت: مسجد در تراز انقلاب و اسلام امثال حججی‌ها را می‌سازد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۸۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت‌الله انواری و یادبود شهید مدافع حرم شهید حججی که در مسجد جامع قلهک برگزار شد، با اشاره به شخصیت آیت‌الله انواری و با بیان اینکه ایشان از مبارزان دوره ستم‌شاهی بودند، اظهار کرد: در ۴۸ سال پیش مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در سازمان کنفرانس اسلامی و این روز با نام روز جهانی مساجد ثبت شد.

وی در مورد مقام امام جواد (ع) گفت: ولادت امام جواد (ع) به بسیاری از جریان‌ها پایان داد. پس از شهادت امام کاظم (ع) جریاناتی با عنوان حمایت از امام شهید و مقابله با امام رضا (ع) به وجود آمد و جریان واقفیه شکل گرفت و امام رضا (ع) در مقابل این جریانات ایستاد. 
 
این جریانات انحرافی پس از شهادت امام صادق نیز شکل گرفت و امامت را مورد هجمه قرار دادند. تولد امام جواد (ع) تمام نقشه‌های فتنه‌گران را از بین برد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله انوری خاطرنشان کرد: مرحوم انوری چهار ارزش قرآنی داشتند که عبارت بود از تقوا، جهاد، علم و دانش الهی و جهاد در غربت اسلام. 
 
او علاوه بر اینکه یک تحصیلکرده حوزوی بود در دوران پیش و پس از انقلاب خود را وقف جریانات انقلابی کرده بود و مورد بدترین شکنجه‌ها کرده بود.
 
 پس از انقلاب برخی از جریان انقلاب بریدند و در برابر مقام معظم رهبری ایستادند، اما امثال مرحوم انوری تمام وجود خود را وقف خدمت به انقلاب کردند.

خاتمی یادآور شد: امروز دو بینش درخصوص مساجد وجود دارد یکی فقط کارکرد مساجد که در گرو عبادت معمولی روزانه است که اهل تدین در آن گردهم می‌آیند، اما مهمترین کارکرد مسجد این است که با جریانات انحرافی مدرن و سنتی مقابله کند.

خاتمی با تجلیل از رشادت‌های شهید مدافع حرم شهید حججی گفت: مسجد در تراز انقلاب و اسلام امثال حججی‌ها را می‌سازد حتی رهبر انقلاب نیز درخصوص این شهید فرمودند که در دوران مدرنی که بسیاری از فضاهای واقعی و مجازی ما را احاطه کرده‌اند شهید حججی می‌تواند به عنوان یک حجت باشد.

در این مراسم پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری و شخصیت‌های دیگری حضور داشتند.
ارسال نظرات