سیدحسن حسینی‌شاهرودی:

طرح جامع حوزه گردشگری وجود ندارد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس اعتقاد دارد با تهیه طرح جامع برای هر استان می‌توان سرمایه‌گذار خارجی و داخلی را برای توسعه زیرساخت‌ها جذب کرد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۷۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در خصوص اولویت‌هایی که ضرورت دارد در دستور کار رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار بگیرد، گفت: باید نگاه کاری در این عرصه تغییر یابد زیرا در هر دوره‌ای بیشتر به یک بعد توجه شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به طور کامل اعتبارات حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تأمین نماید و بر این اساس رویکرد جدیدی در سازمان مذکور بر مبنای مشارکت با بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در این حوزه سبب بدست آمدن دستاوردهای مناسبی از جمله احیاء بناهای تاریخی، حفط میراث فرهنگی و رونق گردشگری داخلی شد؛ البته باید دانست که با چشم انداز 1404 فاصله زیادی وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه شاید بتوان گفت حدود 10 درصد در حوزه توجه به میراث فرهنگی رشد داشته‌ایم و این امر در حالیست که رشد صنعت گردشگری در گرو توجه بیشتر به حوزه میراث فرهنگی است، ادامه داد: باید اذعان کرد که علاوه بر میراث تاریخی و فرهنگی، ایران اسلامی دارای میراث طبیعی بسیاری است که نیازمند معرفی و برنامه ریزی برای استفاده مردم از آنها است.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه طرح جامع مناسبی برای حوزه گردشگری وجود ندارد در حالیکه همه استان ها باید دارای طرح یاد شده باشند، افزود: بر اساس این طرح می‌توان سرمایه‌گذار خارجی و داخلی را جذب کرد و امور را با برنامه زمان بندی پیش برد.

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابقه عملکردی خوبی دارد

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابقه مناسبی در سمت قبلی خود در منطقه کیش داشته و به نظر می رسد بتواند در این جایگاه اقدامات خوبی را انجام دهد، تصریح کرد: به عنوان مثال اجرای پایلوت گردشگری میراثی در بازار عرب ها در منطقه کیش از جمله اقدامات مناسب وی در راستای رونق گردشگری منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد صنعت گردشگری و میراثی باید احیاء شود، ادامه داد: با شکوفایی در صنعت گردشگری می‌توان ارزآوری خوبی ایجاد کرد؛ به عنوان مثال کشوری مانند یونان با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر در چشم اندازی که برای سال 2017 درنظر گرفته جذب 33 میلیون گردشگری ورودی است.

متاسفانه نتوانسته‌ایم از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بهره ببریم

حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به بازدیدش از کشور یونان، تصریح کرد: باید اذعان کرد که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران کهن بسیار جذاب‌تر از مناطق این کشور است اما متأسفانه نتوانسته‌ایم از این موقعیت خوب بهره ببریم.

وی با بیان اینکه برای توسعۀ صنعت گردشگری نیاز به هدفگذاری در توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه وجود دارد، ادامه داد: اگر بتوانیم جذب گردشگری خارجی را افزایش دهیم می‌توانیم ارزش افزوده زیادی را کسب کنیم؛ به عنوان مثال برای پرواز هواپیماها به منظور انتقال گردشگران ایرانی به کشورهای همسایه یارانه پرداخت می‌کنیم؛ در این میان هر کدام از ایرانیان حداقل 10 الی 20 هزار دلار ارز را از کشور خارج می‌کنند اما همین هواپیماها در موقع برگشت مجدد مسافران ایرانی را باز می گردانند لذا باید به سمتی حرکت کنیم که گردشگر خارجی بیشتری وارد ایران شود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: باید در حوزه میراث فرهنگی سرمایه گذاری زیادی انجام شود زیرا این حوزه سبب شکوفایی صنعت گردشگری می‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد در صورت ارائه طرح جامع توسط دولت، سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی آماده سرمایه گذاری دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار