حجت الاسلام غفاری پور گفت: براساس آیات قران کریم و رهنمودهای رهبر انقلاب، تعامل با استکبار و کفار حربی که هر روز ما را تهدید نظامی می کند و دشمنی خود را بارها اثبات کرده اند مجاز نیست.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۳۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، نماینده، ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) در آیین تودیع و معارفه نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهین شهر دلیل نادیده گرفتن دشمنان و عدم دشمن شناسی را غفلت از یاد خداوند دانست و گفت: هر کسی که ما را از یاد خداوند غافل می‌کند دشمن ما محسوب می‌شود، البته همه انسان‌ها یک دشمن داخلی هم که نفس انسان است، دارند.
حجت الاسلام رضا غفاری پور افزود: خداوند در قرآن کریم اهل ایمان را به «ذکر کثیر» سفارش فرمود و ذکر خداوند را در برابر غفلت از یاد خداوند قرار داده است، ذکر خداوند به معنای انست که ما همواره و در هر شرایطی که هستیم به یاد خداوند باشیم.
وی ادامه داد: هر اهل ایمانی که ذاکر خداوند باشد از غفلت به دور است و چنین فردی می‌تواند بصیرت خود را حفظ کند و به واسطه همین بصیرت بسیاری از حقایق برای انسان روشن می‌شود و انسان‌های غافل نمی‌توانند این حقایق را دریافت کنند که از جمله این حقایق شناخت دشمن و اهداف دشمنان اسلام و انقلاب است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اهل نماز بودن، انس با قرآن و رفاقت با دوست خوب و مؤمن را از عوامل مهم برای دوری از غفلت دانست و گفت: نماز انسان را از معصیت الهی دور می‌کند و تلاوت و تدبر در قرآن هم به معنای ذکر است، اطاعت الهی علامت هدایت و معصیت علامت گمراهی است.
حجت الاسلام غفاری پور با بیان اینکه پیروی از احکام اسلامی در کسب و کار و داد و ستد و معاملات سبب دوری از غفلت می‌شود، تصریح کرد: در همه امور باید به یاد خداوند باشیم، چرا که دوری از یاد خداوند سبب می‌شود تا بنا بر قول خدای متعال در قرآن کریم از حیوان هم پست‌تر شویم، برخی حیوانات سود‌های فروانی برای مردم دارند که انسان بی بصیرت و غافل همان فایده‌ها را هم ندارد.
وی افزود: یکی از مصادیق ذکر خدا پیروی از احکام شرعی در کار و حین اشتغال است، پاسداران عزیز هم باید احکام الهی و شرعیات مربوط به کار خود را دریافت کنند و بیاموزند، ما فقه سازمانی داریم که لازم است تا نسبت به فراگیری آن اهتمام شود.
نماینده، ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) دشمن شناسی و ایستادگی در برابر استکبار را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ماهوی است، انقلاب اسلامی سبب شده تا ابهت و اقتدار ابرقدرت‌های شرق و غرب در ذهن مردم جهان شکسته شود و این بسیار بالاتر از در خطر قرار دادن منافع سیاسی و اقتصادی آمریکا در منطقه است.
انقلاب اسلامی اصلی‌ترین دشمن لیبرال دموکراسی است
حجت الاسلام غفاری پور، اسلام قبل از انقلاب اسلامی در ایران را منحصر به یک سری دستورالعمل‌های شخصی و فردی از اسلام عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) همان اسلام را به نسخه‌ای تبدیل کرد که به اعتراف غربی‌ها اصلی‌ترین دشمن لیبرال دموکراسی است.
وی افزود: سکولار‌ها می‌خواهند اسلام در عرصه اجتماع و سیاست و اقتصاد نباشد، این که برخی افراد در هیأت‌های عزاداری و مساجد می‌گویند که مسجد و روضه را سیاسی نکنید و یا اینکه به تکبیر بعد از نماز اعتراض می‌کنند به تفکر خطرناک سکولاریسم بر می‌گردد، نه اینکه بگوییم این افراد همه از آمریکا دستور می‌گیرند، بلکه این تفکر در ذهن آن‌ها رخنه کرده و بصیرت لازم برای شناخت هدف دشمن را ندارند.
تعامل با دشمن حربی که هر روز ما را تهدید نظامی می‌کند مجاز نیست
نماینده، ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) ‏با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در تعیین خطوط اصلی جهت گیری دولت دوازدهم در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تصریح کرد: فرمایشات رهبر انقلاب درباره معیشت مردم، تعامل با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه جویان و استکبار جهانی دارای ترتیب خاصی بود که این ترتیب کاملاً هدفمند بود.
حجت الاسلام غفاری پور در ادامه ابراز کرد: اینکه رهبر انقلاب ابتدا بحث معیشت مردم را پیش کشیدند و سپس وارد موضوع تعامل با دنیا شدند نشان دهنده اینست که نباید معیشت مردم را به مذاکرات و تعامل با دنیا گره زد، متأسفانه برخی جریانات در کشور معتقد هستند که همه مشکلات کشور را باید از طریق مذاکره حل کرد.
برخی افراد بدون توجه به دشمنی دشمنان، مشکلات کشور را به مذاکره گره می‌زنند.
وی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب بعد از موضوع تعامل با دنیا بحث ایستادگی در برابر استکبار را مطرح کردند که نشان می‌دهد ایشان مخالف تعامل گسترده با دنیا نیستند، اما تعامل و مذاکره با استکبار جهانی را هم مجاز نمی‌دانند که این مهم برگرفته از تعالیم قرآنی است، قرآن اجازه تعامل با کفار غیر حربی و کفار اهل ذمه را به ما داده است، اما تعامل با کفار حربی که هر روز ما را تهدید نظامی می‌کنند و دشمنی خود را بار‌ها اثبات کرده اند مجاز نیست.
حجت الاسلام غفاری پور ایجاد قائله امنیتی در کشور، ناامید کردن مردم از حکومت اسلامی از طریق ایجاد مشکلات معیشتی و نهایتاً نابودی جمهوری اسلامی را به ترتیب اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استکبار ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد دشمنی دشمن را نمی‌بینند و درک نمی‌کنند، نباید همه مشکلات کشور را به مذاکرات گره زد.
برای پاسداری از انقلاب اسلامی باید افکار و راه معمار انقلاب را بشناسیم
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه در ابتدای این مراسم بر لزوم بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) توسط اقشار انقلابی و مذهبی و پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) تجلی قیام برای خدا بود، خداوند در قرآن ما را برای قیام در راهش نصیحت کرده است.
سرهنگ دوم پاسدار سید احمدقریشی ادامه داد: بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) نیاز امروز جامعه ما است، باید اندیشه‌ها و راه امام (ره) را آموخت و یاد داد و به آن عمل کرد، چند سالی است که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) به ویژگی‌ها و راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیاتشان می‌پردازند و خطر تحریف راه امام (ره) را گوشزد می‌کنند.
وی با اشاره به جمله مشهور امام (ره) درباره لزوم ایستادگی همیشگی در برابر استکبار جهانی، افزود: امام (ره) فرمودند: «باید برای خدا ایستاد، تا کفر هست مبارزه هم هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم»، برای حراست و پاسداری از انقلاب ابتدا باید معمار و مهندس انقلاب یعنی امام راحل عظیم الشأن را بشناسیم.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه مطالعه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) و مجموعه فرمایشات ایشان تحت عنوان «صحیفه نور» را برای شناخت شخصیت و راه امام (ره) بسیار مؤثر دانست و ابراز کرد: بر همین اساس بسیج دانشجویی سیر کتب با نام «صحیفه آفتاب» در ۲۰ جلد کوچک برای سهولت بسیجیان و پاسداران تدارک دیده است، باید با افکار امام راحل (ره) و امام خامنه‌ای عزیز آشنا شویم و قدر متاع گرانقدر فرصت پاسداری از انقلاب را بدانیم.
در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام اکبر احمدی مسئول پیشین نمایندگی، ولی فقیه در این ناحیه، حجت الاسلام جواد احمدی به عنوان نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه معرفی شد.
ارسال نظرات