خبرگزاری بسیج: 48 سال پیش صهیونیست ها یک جوان مسیحی را تحریک کردند تا مسجد الاقصی را به آتش بکشد و بنا به خاطر مقام معظم رهبری تاکید دارند که روز جهانی مسجد باید یک روز انقلابی باشد.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۲۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی، جانشین امور مساجد استان تهران در جمع ائمه جماعات، فرماندهان نواحی و طلاب شهرستان های استان تهران با بیان مطلب بالا به تاریخچه حمله به مسجد القصی، اشاره و خاطر نشان کرد: در این حرکت مذبوحانه هزار متر مربع از مسجد الاقصی تخریب شد. وی ادامه داد: مسجد الاقصی به گذشته ما گره خورده است چرا که 13 سال مسلمانان در مکه و دو سال در مدینه در کل 15 سال در طول بیست و سه سال نبوت پیامبر اکرم(ص) نماز به سمت مسجد اقصی اقامه شد و سپس آیه تغییر قبله بر پیامبر نازل شد. رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند که اساسا روز جهانی مسجد باید یک روز انقلابی باشد و مسلمانان در این مسیر حرکت کنند. چرا که مسجد الاقصی هم قبله اول و  هم محل معراج امروز مسلمانان به مسجد الاقصی گره خورده و مسئله اول جهان اسلام است. اولویت اول دشمنان هم در راه اندازی همه جنگ ها از بین بردن این مکان مقدس است چرا که سرانجام مسجدالاقصی ذهن ما را به آینده هم می برد و بزرگترین نماز جمعه عالم را دیگر پیامبران به امامت امام زمان (عج) در این مسجد برپا خواهند کرد.

مشهدی آقایی در همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد، که در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزاری شد، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آمریکایی ها از طریق دو قطبی سازی، ایجاد فضای کاذب و فاصله انداختن بین مردم و روحانیت می خواهند میان آنان تفرقه ایجاد کنند.

وی ظرفیت مساجد را برای مقابله با توطئه ها و حیله های دشمنان بسیار بالا دانست و تاکید کرد: مسئولان نظام اسلامی می توانند از مساجد به عنوان پل های ارتباطی میان خود و مردم استفاده کنند و جلوی بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی را بگیرند.

مشهدی آقایی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اساس کارکردهای مساجد در کشور این اماکن مقدس را حصار فرهنگی، هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه حرکت فرهنگی در کشور می دانند که باید همه مردم و مسئولان از این ظرفیت عظیم مساجد به نفع جامعه استفاده کنیم.

وی مسجد را اولین و تنها پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و افزود: مسجد با محوریت امام جماعت آگاه و توانا می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، فقر، مهاجرت و مشکلات خانوادگی را رفع کند.

مشهدی آقایی تاکید کرد: امامان جماعت و هیات امنای مساجد برای اینکه جوانان را در محیط مسجد نگه دارند و از بسیاری معضلات اجتماعی حفظ کنند باید در مساجد فضایی ایجاد کنند که جوانان احساس مفید بودن و تعلق خاطر به این مکان مقدس داشته باشند.

وی جوانان را موتور محرک مساجد دانست و اظهار داشت: مسئولان مساجدی موفق هستند که تمامی نقش های کلیدی مسجد را به جوانان سپرده و به آنان مسئولیت بدهند.

همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد عصر دوشنبه با حضور سرهنگ بوربور جانشین سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، حجت الاسلام نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع)، خانواده های معزز شهدا و جمعی از امامان جماعت و فعالان حوزه های بسیج مساجد در محل ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.  در پایان این همایش از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

       

                                       

ارسال نظرات