خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج مساجد و اماکن مقدس؛

همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی در قم برگزار شد

همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی با سخنرانی آیت الله کعبی و با حضور ائمه جماعات و اعضای هیأت امنای مساجد قم در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۰۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی در قم برگزار شد

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، به مناسبت روز جهانی مسجد و به همت سازمان بسیج مساجد و اماکن مقدس سپاه استان قم، همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی، عصر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم و با حضور ائمه جماعات، اعضای هیأت امنای مساجد قم و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج برگزار شد.

در ابتدای این همایش دوتن از امامان جماعت مساجد قم به بیان اهمیت نقش مسجد در هدایت فرهنگی جامعه پرداخته و فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه فرهنگی مساجد را تبیین کردند.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به نقش مسجد در تثبیت و گسترش فرهنگ دینی اظهار کرد: مساجد به عنوان قرارگاه فرهنگی، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش و تبیین فرهنگ و معارف دینی ایفا می‌کنند.

وی افزود: مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فرهنگی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تبیین و ترویج سبک زندگی دینی و جذب جوانان به مساجد از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که قرارگاه‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در دستور کار قرار دهند.

در ادامه حجت الاسلام جعفرنژاد به تبیین نقش مسجد در حکومت دینی پرداخت و گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه سیاسی- دینی در نظام حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و برای ایفای این نقش مهم، باید نقشه راه و طرح جامعی برای حضور در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی افزود: دین اسلام و معارف دینی دربردارنده نیاز‌های انسان در همه زمینه‌ها است و مسجد به عنوان نخستین پایگاه شکل گیری حکومت اسلامی، سنگ بنای اولیه پاسخگویی به این نیاز‌ها است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: تلاش در جهت گسترش فهم دقیق، تهذیب، اخلاق محوری و تعمیق بصیرت از مهم‌ترین وظایف قرارگاه‌های فرهنگی مساجد است.

سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در ادامه این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و ابراز کرد: مسجد نقطه ثقل و مرکز اصلی فعالیت‌های دینی و فرهنگی است و انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مسجد است.

وی افزود: سند راهبردی قرارگاه فرهنگی استان قم به امضای امامان جمعه قم رسیده و این موضوع سرآغاز تحولی بزرگ در فعالیت‌های فرهنگی مساجد خواهد بود.

آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه این همایش به تبیین نقش مسجد در تداوم مسیر انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: راه حفظ و تداوم نظام و حفظ و جهانی کردن پیام شیعه، احیای مسجد و بازگشت به آن است.

وی افزود: قرارگاه‌های فرهنگی مساجد نقطه آغازین و سنگ بنای جدیدی در جهت بازگشت به مسجد و تقویت ایمان، معرفت دینی، تقوا، اخلاق و تعمیق معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

در بخش دیگری از این مراسم، پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی از سوی حجت الاسلام عیسوی معاون سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه قرائت شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از امامان جماعت، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه‌های برتر قم تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام سیدمحمد جعفر نژاد امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع)، حجت الاسلام سیدمحمدمهدی میرپور امام جماعت مسجد زینبیه (س)، محمدقاسمی رییس هیأت امنای مسجد امام رضا (ع) کهک، علی جباری خادم مسجد پیامبر اعظم (ص) روستای علی آباد، سید روح الله سید حقی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام صادق (ع)، سرگرد محمدجواد کهندانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) و مجید رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران در این مراسم تجلیل شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار