خبرهای داغ:
با تسهیلات بسیج سازندگی صورت گرفت؛

احداث مزرعه پرورش شترمرغ به همت کارآفرین کبودراهنگی

کارآفرین کبودراهنگی با احداث مزرعه پرورش شترمرغ ضمن کسب درآمد برای خود زمینه اشتغال دو نفر را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۹۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

احداث مزرعه پرورش شترمرغ به همت کارآفرین کبودراهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج سازندگی استان چند سالی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شده و اقداماتی را انجام داده است.

پرداخت تسهیلات به افرادی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان در سالیان اخیر بوده است.

پرورش شترمرغ از جمله فعالیت‌های درآمدزا است که مورد توجه مشتاقان کارآفرینی بوده است؛ برای آشنایی بیشتر با نحوه پرورش شترمرغ گفتگویی با اسماعیل صدیقی فاتح پرورش دهنده شتر مرغ در کبودراهنگ داشتیم.

کارآفرین کبودراهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: ساکن روستای آقبلاغ کبودراهنگ هستم و کارم کشاورزی است، اما  سه  سالی می‌شود که به عنوان راننده اتوبوس نیز فعالیت دارم.

صدیقی‌فاتح خاطرنشان کرد: از سال گذشته به دنبال شغلی بودم که بتوانم در روستای محل زندگی‌ام آن را عملی کنم، به همین دلیل با چند نفر از دوستانم در این زمینه صحبت کردم و اقدام به تحقیق اینترنتی هم کردم.

وی افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدم که پرورش شترمرغ کاری است که می‌توانم در روستا انجام دهم و از نظر کسب درآمد نیز کار بسیار خوبی است.

این کارآفرین کبودراهنگی اظهار داشت: برای شروع کار نیاز به سرمایه داشتم، این سرمایه را با کمک بسیج سازندگی شهرستان تامین کردم.

وی با بیان اینکه 20 میلیون تومان تسهیلات برای کارش دریافت کرده است، بیان داشت: با این مبلغ توانستم 35 رأس شترمرغ یک ماهه از یک پرورش‌دهنده شترمرغ در شهر دمق رزن خریداری کرده و به روستا آوردم.

صدیقی‌فاتح گفت: هم اکنون حدود سه ماه است که کار را شروع کرده‌ام و در این مدت نیز دو نفر را به کارگیری کرده‌ام که در انجام امورات مربوط به نگهداری شترمرغ بنده را همراهی می‌کنند.

وی اظهار داشت: به دنبال دریافت تسهیلات جدیدی هستم که اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانم کارم را توسعه دهم و زمینه اشتغالزایی چند نفر دیگر را نیز فراهم کنم.

این کارآفرین کبودراهنگی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از زمانی که من این کار را شروع کردم، هم روستایی‌هایم به کارپرورش شترمرغ علاقه‌مند شده‌اند و هم اکنون سه مزرعه پرورش شترمرغ در روستایمان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار