خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی:

شوراها به دور از سیاسی کاری به فکر خدمت باشند

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: مواضع و مصاحبه های اعضای جدید شورانشان می دهد نه تنها هماهنگی لازم بین انها وجود ندارد بلکه نوعی سر در گمی و بلاتکلیفی در آینده کاری و تصمیمات مهم آنان دیده می شود که امیدواریم بخاطر عموم مردم حل و فصل شده در خدمت به مردم موفق شوند.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۹۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در روزهای منتهی به آغاز به کار شوراهای شهر و روستا به بررسی این موضوع در سطح شهر قزوین پرداخت.
وی اظهار کرد: برخلاف تمام دوره های قبل که اقبال مردم در شوراهای شهر قزوین به اصولگرایی بود این دوره انتخاب مردم با تعداد بیشتر اصلاح طلب هاست واین موضوع خارج از دلایل مرتبط قابل احترام وتوجه است.
 ملک پور تبیین کرد: اینکه شورای فعلی سیاسی بوده و با رای سیاسی هماهنگ کلان کشور بوده شکی در آن وجود ندارد اما این موضوع به این معنا نیست که افراد از طرف مردم مجوز پیگیری منافع گروه خاص را داشته و به جای نمایندگی مردم نماینده و پیگیر جناح خاصی باشند. 
این کارشناس تاکید کرد: اگر اعضای شورا اهداف حذبی را پیش بگیرند، اگر اینگونه شد قطعا ابتدای شکست جریان حاکم خواهد بود و مردم نظرشان عوض خواهد شد.
ملک پور اذعان کرد: از انجایی که فعالیت های شورا بیشتر جنبه اجتماعی فرهنگی و فنی دارد، مرتبط نمودن تمام مسایل شهرداری با مواضع و مسائل سیاسی جناحی قطعا آسیب زننده و غیر قابل قبول است.
وی تصریح کرد: مواضع و مصاحبه های اعضای جدید شورانشان می دهد نه تنها هماهنگی لازم بین انها وجود ندارد بلکه نوعی سر در گمی و بلاتکلیفی در آینده کاری و تصمیمات مهم آنان دیده می شود که امیدواریم بخاطر عموم مردم حل و فصل شده در خدمت به مردم موفق شوند.
این کارشناس گفت:  به نظر بنده اگر از بعد گروهی نه انفرادی به مجموعه شورای جدید قزوین نگاه کنیم این شورا در تمامی جهات نسبت به شوراهای گذشته ضعیف تر است و باید منتظر شفاف تر شدن فضا در آینده نزدیک بود.
ملک پور مطرح کرد: نیازهایی که سالیان سال در قزوین فارغ از توجه به افراد و اشخاص و جریانات به چشم می خورد و باید مورد توجه باشد فراوان است که به مهمترین آنها اشاره می کنم؛
نیاز اول در حوزه مدیریت است که باید با نظارت هدفمند شورا مدیران عالم خلاق وپرتلاش وبرنامه دار با افق دید بلند در سطوح کلان وخرد انتخاب شده وشهر را متحول کنند وشهر را از سلیقه محوری وفامیل سالاری ها نجات دهند.
دومین نیاز شهر نگاه عمیق فرهنگی به همه فعالیت های ممکن شهر است که باید اعضای شورا هیچ فعالیتی را بدون پیوست فرهنگی نپذیرند 
سومین موضوع خطیر نگاه همراه با تکریم وهمراه با درک وهمراهی سیستم اداری شهرداری به مردم است که باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد 
چهارمین موضوع سهیم دانستن شهرداری در تمام معادلات شهری با برنامه های راهبردیست که شورا در نظارت ورد یا قبول برنامه های کلان وموثر می تواند نقش اساسی وجهت دهنده داشته باشد
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار