سردار سلیمانی در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی واقعه غدیرخم عنوان کرد
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت:'فردریش اشتیفت' سفیر اتریش در ایران، از برگزاری این برنامه نمایشی ابراز رضایت نموده و خواستار برگزاری این نمایش در اتریش شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۸۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی واقعه غدیرخم که ظهر امروز در محل بنیاد بین المللی غدیرخم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم اظهار داشت: امسال هفتمین سال برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم است و سابقه اجرای این نمایش به سال 89 باز می گردد که با تدبیر سردار نقدی رییس سابق سازمان بسیج مستضعفین در قم برگزار شد و با استقبال خیلی خوبی از مردم این استان روبرو شد و بعد از آن روز که روز بسیج با روز عیدغدیرخم تقارن داشت، شاهد اجرای این نمایش در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی ادامه داد: نمایش بازسازی واقعه غدیرخم برای مردم کشورمان و حتی مردم خارج از کشور جذاب و جالب است، به طوری که 'فردریش اشتیفت' سفیر اتریش در ایران، از برگزاری این برنامه نمایشی ابراز رضایت نموده و خواستار برگزاری این نمایش در اتریش شده است.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: بحمدالله اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کشورهای سوریه و عراق هم با استقبال گرم مردمی روبرو شده بود و سال گذشته این نمایش برای نخستین بار در این کشورها برگزار شد و امسال هم شاهد اجرای این نمایش در سایر کشورهای اسلامی در روز عیدغدیرخم خواهیم بود.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام، وقایع و اتفاقات زیادی رخ داده است اما غدیر یکی از مهترین وقایع تاریخی است، تصریح کرد غدیر تنها یک اتفاق نیست، غدیر یک تفکر است که باید به یک فرهنگ عظیم تبدیل شود.

وی افزود: با ترویج فرهنگ غدیر در جامعه و میدانی کردن این واقعه عظیم، می‌توانیم غدیر هم را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که همانند عاشورا مورد استقبال جوانان و نوجوانان و آحاد مردم قرار گیرد و انتظار ما از رسانه ها این است که در انعکاس این واقعه عظیم، دقت کافی را به خرج دهند و در عرصه تبلیغات و بومی سازی آن تلاش کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در برخی از شهرها با استقبال فراوان مردم روبرو شد، تاکید کرد: در این نمایش، علاوه بر جنبه نمایشی و بازسازی، محتوای خطبه غدیر نیز قرائت می‌شود و در اجرای بازسازی عید غدیر مردم مانند عزاداری های محرم و صفر جهت تامین هزینه ها و امکانات مشارکت می کنند.

ارسال نظرات