خبرهای داغ:
به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،
به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازسازی و مرمت خانه و حسینیه سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی به اتمام رسید.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۹۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، با حضور مسوولان استانی و شهری و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، خانه و حسینیه سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم، محمد بابایی برادر شهید بابایی از زحمات همه مسوولان در مرمت و بازسازی خانه و حسینیه سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه خوشحال هستم که خواسته‌ی پدر و مادر شهید بابایی در بهره‌برداری از خانه شهید بابایی برای علاقمندان به حقیقت پیوسته است، گفت: این خانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و محقق شدن اهداف شهید بابایی در جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
برادر شهید بابایی افزود: علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان با بازدید از خانه شهید بابایی بیشتر با سیره این شهید بزرگوار آشنا می‌شوند و راه‌‌شان را با اراده مصمم ادامه خواهند داد.
بابایی با اشاره به مرحوم صدیقه حکمت همسر شهید بابایی گفت: اولین بار ایشان طرح ایجاد خانه و حسینیه شهید بابایی را مطرح کرد تا این مجموعه برای شناساندن اهداف و افکار شهید بابایی به آحاد جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام محرم، مراسم عزاداری و تعزیه در خانه شهید بابایی برگزار می‌شود، گفت: از مسوولان مربوطه تقاضا دارم به خانواده شهید اجازه دهند که مراسم فوق در سال‌های آینده، در این مجموعه برپا شود.
بابایی با بیان اینکه فاز اول مرمت و بازسازی خانه شهید بابایی به اتمام رسیده است، افزود: فاز دوم این طرح نیز با توجه به فرا رسیدن ایام محرم بزودی اجرا شود تا ما در برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه با مشکلی مواجه نباشیم.
گفتنی است: مرمت و بازسازی خانه و حسینیه سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی در 70 روز به اتمام رسیده و متولی مدیریت آن بر عهده برادر شهید بابایی می‌باشد تا با کاربری مردمی این مجموعه اداره شود.
همچنین تجهیز کردن خانه یاد شده بر عهده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین می‌باشد تا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات ترویجی لازم را انجام دهد

ارسال نظرات
پر بیننده ها