مسجد نقش محوری عظیمی در انسان سازی دارد، ارتباط مردم با همه نو موقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، این مهم را می‌رساند که نقش مسجد در پرورش انسان‌های موثر در آینده کشور بسیار پر رنگ و حساس است.
کد خبر: ۸۹۰۵۷۱۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار در حاشیه مراسم روز جهانی مسجد در گفتگوی ویژه با خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر وضعیت فعلی مساجد شهرستان بیجار در صحنه‌های بصیرتی، سیاسی و فرهنگی چگونه است؟ گفت:

مسجد نقش محوری عظیمی در انسان سازی دارد، ارتباط مردم با همه نو موقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، این مهم را می‌رساند که نقش مسجد در پرورش انسان‌های موثر در آینده کشور بسیار پر رنگ و حساس است.
مساجد شهرستان بیجار از نظر کمی و کیفی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، بسیاری از مساجد شهر بیجار، از امکانات، موقعیت و معماری نوینی برخوردار هستند.

با توجه به پراکندگی جمعیتی و موقعیت جغرافیایی شهرستان بیجار، هنوز مناطق مختلفی از شهرستان از مساجد بی بهره هستند و امیدواریم در خصوص احداث مساجد جدید در این نقاط از کمک‌های مردمی استفاده نماییم.
 

برنامه‌های مناسبتی ایام سال، ماه رمضان، ایام محرم و صفر، مساجد و هیات امنای مساجد فعالیت مناسبی را دارند و به عقیده ما وضعیت فعلی مساجد شهرستان بیجار فاصله زیادی با هدف اصلی و نقش کلیدی مسجد و مردم دارند.
روحانی مسجد و هیات امنای مساجد، با توجه به نقش محوری مسجد در ارتباط با مردم و بخصوص نسل جوان و نوجوان، مقداری کم کاری شده است و متأسفانه شاهد کم رنگ شدن حضور این نسل در مساجد هستیم.
 

نباید برای ورود مردم به مسجد خط کشی نمود، نباید با برچسب‌های مختلف، از ورود و حضور آحاد مردم با همه نوع سلایق فرهنگی و سیاسی جلوگیری نمود، زیرا مسجد محلی برای هم اندیشی همه مردم است.

مسجد بهترین و مناسب‌ترین موقعیت و جایگاه را در میان مردم دارد و همچنان می‌تواند همچون ایام پر شور انقلاب اسلامی، خط اول مبارزه با مفاسد و روشنگری‌های سیاسی، بصیرتی و فرهنگی باشد.

نباید چراغ مسجد صرفأ جهت برپایی نماز جماعت روشن گردد، از فضای بسیارعالی مساجد باید با برنامه فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شد و انتظار داریم روحانیت در این خصوص تلاش بیشتری نماید.

شهرستان بیجار دارای ۱۸۰ مسجد و حسینیه فعال در سطح روستا‌ها و ۲۰ مسجد و حسینیه در سطح شهر بیجار می‌باشد و در این مراسم از ۱۸ نفر از فعالان مسجدی و بقاع متبرکه تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات