برگزاری جلسه اخلاق در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان

جلسه اخلاق با حضور کلیه کارکنان تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان در حسینیه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۹۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد اخلاق در جلسه اخلاق در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) زنجان گفت : وقتی انسان به حساب خود رسیدگی کند، اگر عیب و ایرادی در کارهایش باشد، برایش آشکار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به  سخنان امیر مؤمنان افزود:مَنْ حََاسَبَ نَفْسَهُ وَقَفَ عَلیََ عُیُوبِهِ هر کس به حساب خود برسد، بر عیب‌های خویش آگاهی یابد. این عیب و کاستی، امکان دارد ظاهری یا باطنی باشد، مربوط به دنیا یا آخرت باشد، فردی یا اجتماعی یا خانوادگی باشد، خرد یا کلان باشد  به هر حال پس از محاسبه، برای فرد مشخص می‌شود که کجای کار او عیب دارد ولی اگر به ارزیابی خود نپردازد، از چنین دستاوردی محروم خواهد ماند.  

وی در ادامه اظهار داشت: انسان عاقل، وقتی به عیب خویش آگاه شد، به طور طبیعی نسبت به آن حساس می‌شود و اگر وجدان بیداری داشته باشد تلاش می‌کند آن عیب را از خود دور سازد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: کسانی که به اعمال خویش رسیدگی می‌کنند و حساب و کتاب خود را به دست می‌آورند، خواه ناخواه، راه‌های سقوط و صعود را بهتر می‌شناسند و در نتیجه راه کمال را می‌پیمایند و از گمراهی و سقوط می‌رهند.

وی افزود: در تاریخ آمده است ‏ راهزنی به نام "فضیل بن عیاض" شبی برای کار خلاف از دیوار خانه‌ای بالا رفت در آن اثنا شخصی قرآن می‌خواند. صوت حزین قاری قرآن، فضیل را به استماع واداشت تا اینکه قاری این آیه را قرائت کرد: أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ. (حدید: ۱۶)‏ آیا، هنگام آن نرسیده که مؤمنان دلهایشان به یاد خدا نرم شود؟ مضمـون این آیـه چنان در جان و دل فضیـل اثر گذاشت که همان لحظه از دیـوار پایین آمد و با خود گفت: "بلیََ قد آنَ" آری، زمان توبه رسیده است. فضیل با گفتن این سخن توبه واقعی کرد و به حساب خود رسیدگی نمود و درجات کمال را یکی از پس دیگری پیمود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار