فصل دوم کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه وستمین کیاسر مازندران با هدف کاوش در 12 گور دخمه باقی مانده از فصل نخست آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۶۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، عبدالمطلب شریفی درباره آخرین وضعیت کاووش‌های باستان‌شناسی در منطقه وستمین کیاسر اظهار کرد: فصل دوم کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه وستمین کیاسر مازندران با هدف کاوش در 12 گور دخمه باقی مانده از فصل نخست آغاز شده است.


وی محور فعالیت‌های باستان شناسی در این بخش را بررسی  بر روی گور دخمه‌هایی که از فصل نخست کاوش سال 94 باقی مانده، عنوان کرد.


رئیس هیأت باستان‌شناسی وستمین کیاسر با اشاره به کشف 60گور دخمه در محوطه  وستمین چهاردانگه، بیان کرد: 48 گور دخمه در فصل گذشته کاوش و مستندنگاری شده است.


وی ادامه داد: برنامه داریم در این فصل  12 گور دخمه باقی مانده را کاوش و اطلاعات مربوط به آنها را ثبت و ضبط کنیم.


شریفی با اشاره به ویژگی‌های خاص گور دخمه‌های این محوطه که نیازمند بررسی‌های ژئوفیزیک است خاطرنشان کرد: مطالعات ژئوفیزیک در این محوطه با دستگاه‌های تخصصی در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.


رئیس هیأت باستان‌شناسی وستمین کیاسر یادآور شد: فصل دوم کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه وستمین کیاسر استان مازندران با مجوز رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها