خبرهای داغ:
ویژه برنامه روز جهانی مسجد با عنوان "مسجد هسته مقاومت" در شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۶۴۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت ستاد بزرگداشت روز جهانی مسجد شهرستان شاهرود، مراسمی با عنوان "مسجد هسته مقاومت" در شاهرود برگزار خواهد شد.

این مراسم روز سه شنبه 31 مرداد ماه از ساعت 20:30 در مسجد شیخ علی اکبر شاهرود برگزار می شود.

در این مراسم صابر گل عنبری کارشناس بین المللی و نویسنده روزنامه های معتبر عربی و مرتبط با گروه های مقاومت فلسطینی و حماس و حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شاهرود به ایراد سخن خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است: در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد. یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الان ظهور نمی کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد و 21 آگوست برابر با ٣٠ مرداد بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد و متعاقب آن در سال، یک هفته برنامه‌هایی برای تکریم، تجلیل، اعزاز و اکرام مساجد به اجرا در‌می‌آید. ٢١ آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها. هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهریور ماه در ایران به طور گسترده برگزار می‌شو

خاطر نشان می شود: مساجد کشور در طول 37 سال گذشته که از پیروزی انقلاب می گذرد حدود 8 / 2 برابر شده است و از 25 هزار مسجد در سال 1357 به 72 هزار مسجد رسیده است ولی این عدد به اعتقاد کارشناسان با افزایش جمعیت و باتوجه به اهداف انقلاب اسلامی چندان متناسب نبوده است. برای شیعیان در ایران به ازای تقریبا هر 1100 نفر یک مسجد وجود دارد و این رقم برای مساجد اهل سنت تقریبا به ازای هر 500 نفر یک مسجد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها