مسئول بسیج مساجد و محلات تهران در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام مسعودی گفت: اگر مساجد بتوانند نقش خود را به عنوان هسته مقاومت فرهنگی، علمی و نظامی و امنیتی ایفا کنند مساجد مرکز محله ها می شوند که محله های ما بتوانند در مجموع تحت پوشش مساجد خود قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۳۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

درهم تنیدگی مساجد و پایگاه های بسیج هسته مقاومت را شکل می دهدحجت الاسلام عماد مسعودی مسئول بسیج مساجد و محلات تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بحث مسجد در اسلام بسیار مهم است و نبی مکرم (ص) اولین بنایی که نهادند مسجد است که آن را محل فعالیت های فردی و اجتماعی مومنین قرار دادند.

مسئول بسیج مساجد و محلات تهران افزود: جایگاه مسجد در اسلام به عنوان بیت الله است و مرکز شروع انقلاب اسلامی از مساجد بوده است. امام خمینی (ره) فرمودند که ما انقلاب کردیم که مساجد را بسازیم و مسجد سنگر است و رهبر معظم انقلاب هم در بیانات متعدد به مسجد توصیه کردند و در بیانات سال گذشته در دیدار با ائمه جماعات مسجد را به عنوان هسته مقاومت خواندند.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: جمع بندی همه اینها برای بسیج این است که جایگاه بسیج در مساجد است. اصل بسیج ، بسیج مسجد است و بسیج باید مسجد محور باشد. از طرف دیگر عمده برنامه های بسیج بحث تربیت نیروی مومن و انقلابی و کار آمد به عنوان اهداف بسیج است و در اسلام هم خدا اثری از خانه خودش قرار داده که همان مسجد باشد که تربیت صحیح اسلامی بدون حضور در مسجد و رفت و آمد در آن محقق نمی شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات تهران بیان داشت: مساجد ما پراکنده در سطح شهر هستند و محله های ما همه مسجد دارند اگر مساجد بتوانند نقش خود را به عنوان هسته مقاومت فرهنگی، علمی و نظامی و امنیتی ایفا کنند مساجد مرکز محله ها می شوند که محله های ما بتوانند در مجموع تحت پوشش مساجد خود قرار بگیرند و در راستای اهداف نظام اسلامی قرار بگیرند. طبیعتا کل جامعه به هدف خود نزدیک می شود و برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) نقش خود را می تواند ایفا کند.

حجت الاسلام مسعودی اظهار داشت: یک تفاهم نامه سپاه تهران و امور مساجد دارد که در ذیل آن شورای فرهنگی مساجد را تصویب کردیم و هر دو نهاد از رده های خود مطالبه دارند. مسئول این شورای فرهنگی امام جماعت است دبیر آن فرمانده پایگاه برادران است و اعضای آن فرمانده پایگاه خواهران است. این شورا راه اندازی شده تا همه ارکان مسجد بتوانند با هم همکاری کنند تا به اهدافی همچون مسجد محوری و پوشش اجتماعی محل و تشکیل هسته مقاومت برسند.   

ارسال نظرات