خبرهای داغ:
حجت الاسلام امینی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت: نباید بگذاریم حساسیت مردم و به خصوص خانواده ها نسبت به معروفات و منکرات کم شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۰۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه ماهانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود در دفتر وی با اشاره به پایان ماه ذی القعده و آغاز ماه ذیالحجه با اشاره به موضوعات جلسه اظهار کرد: ارائه گزارشی از فعالیت طلایه داران و برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

وی افزود: در موضوع هفته امر به معروف برنامه هایی از سطح استان و کشور پیشنهاد شده که باید بومی سازی شود و با توجه به هفته دفاع مقدس و ایام محرم برنامه ریزی انجام شود تا بتوان به نحوه شایسته ای بهره برداری کرد.

امینی با اشاره به روز شمار هفته امر به معروف و نهی از منکر که از 31 شهریور تا 6 مهرماه خواهد بود خاطر نشان کرد: برنامه هایی از جمله برگزاری یادواره شهدا زنان و اصناف و همچنین گردهمایی های مختلف در نظر گرفته شده که باید با توجه به اقتضائات شهرستان آنها را بررسی و اجرا کنیم و نکته مهم روز پنجم محرم در شاهرود که علم بندان است و باید برنامه ای با توجه به این روز برنامه ریزی و اجرا نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت در موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نباید حساسیت بیش از حد داشت و یا اینکه حساسیت نداشت که هر دو مذموم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان مثالی تصریح کرد: مثال در بحث طهارت و نجاست حساسیت بیشاز حد وسواس است و توجه نکردن به آن بی مبالاتی است و در مسائل معروف و منکر نیز حساسیت باید بجا باشد و از حد خود خارج نشود که وسواس است و اگر رها کنیم و حساسیت متعارف گرفته شود مبتلا به بی مبالاتی می شویم که خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر حساسیت اعمال نکنیم به بی بندو باری می رسیم و حساسیت اضافه نیز نباید باشد و این دید انسان را عوض می کند که چیزهای کوچک را بزرگ ببیند.

امینی با بیان اینکه در شهر حساسیت کم شده است عنوان کرد: حساسیت خانواده ها و مردم نسبت به منکرات کم شده و نباید بگذاریم کم شود و این تذکر لسانی همراه با احترام و محبت که هست نمی گذارد این حساسیت کم شود.

در این جلسه اعضا به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و در خصوص برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها