خبرهای داغ:
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان گفت: اردوهای جهادی که بر اساس فرامین مقام معظم رهبری آغاز گردیده فواید و برکات بسیاری را به دنبال آورد.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۹۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مصطفی شیر پوری مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در مصاحبه با خبرنگار بسیج دانشجویی گفت:تاکید رهبر معظم انقلاب بر اردوهای جهادی در حالی است که این اردوها مجموعه ای از فعالیت های خودجوش و سازمان یافته ای است که توسط دانشجویان ، طلاب و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم و کم برخوردار را با توجه به تخصص و توانایی های آنان در قالب فعالیت های عمرانی ، خدمات پزشکی ، درمانی،خدمات بهداشتی،کشاورزی و دامپروری ،آموزشی و تحصیلی را در کنار فعالیت های فرهنگی ارائه می دهند. هدف کلی و یا بخش اعظم از برپایی اردوهای جهادی دانشجویی بر پایه سازندگی نهادینه شده است که این سازندگی از خودسازی درونی و فردی آغاز و به سازندگی همه جانبه در مناطق محروم منتج می شود.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان دامغان از دانشجویان داوطلب برادر و خواهر از اغلب رشته ها و سطوح و مقاطع تحصیلی اقدام به پذیرش و سازماندهی آنان در قالب 15 گروه جهادی برادر و خواهر به تعداد 3800 نفر روز نموده که طی شناسایی مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان دامغان توسط مسئولین گروه های جهادی با توجه به ظرفیت و تخصص گروه به مناطق هدف اعزام گردیدند. این گروه ها از تاریخ 20/4/96 اقدام به آغاز فعالیت نموده که تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه می یابد.

وی افزود: اهم عرصه های فعالیتی این گروه ها عبارت اند از : فعالیت های عمرانی،بهداشتی،درمانی و پزشکی،فرهنگی،اقتصاد مقاومتی،آموزشی و تحصیلی،سبک زندگی اسلامی،کشاورزی و دامپروری می باشد که این گونه فعالیت ها توسط دانشجویان متخصص در مقاطع سنی کودکان،نوجوانان،جوانان و بزرگسالان از اهالی مناطق مذکور انجام می پذیرد.

مصطفی شیرپوری گفت: همچنین برخی از اساتید و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی داوطلب به خدمت رسانی ، همراه با این گروه ها به مناطق هدف جهادی اعزام می گردند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان گفت: روستا ها و مناطق محروم و کم برخورداری که گروه ها اعزام می شوند از توابع بخش های مرکزی ، قهاب رستاق،قهاب سرسر می باشد که طی نیازمندی ها و مشکلات این مناطق گروه ها اعزام و لازم به ذکر است که هر گروه جهادیی که از دانشگاه ها اعزام می شوند روستای فعالیتی خود را به عنوان منطقه هدف انتخاب می نمایند که تا حداقل سه سال در آن روستا اقدام به خدمت رسانی و پیگیری مسائل و مشکلات آن منطقه از مسئولین مربوطه استانی و شهرستانی به جهت بهبود شرایط و معظلات آنجا شوند.لازم به ذکر است برخی از گروه ها در محله های مشخص شهرستان دامغان در قالب محله های اسلامی هم فعالیت دارند.

مصطفی شیرپوری در پایان گفت: از آنجایی که که جلسات متعدد شکوه هجرت در محل فرمانداری با حضور فرماندار ، معاونین فرمانداری و مسئولین و روسای ادارات برگزار گردید برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی اقدام به پشتیبانی و حمایت از گروه های جهادی را داشته که این موضوع را به سایر مسئولین مربوطه یادآور می شویم که مطالبه گری و پیگیری مسائل و مشکلات کشور از مهم ترین رسالت ها و دغدغه های دانشجو می باشد که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می نمایند. و تا برپایی حکومت جهانی اسلام دست از هدف بزرگ و ماموریت خود بر نخواهد داشت.در پایان ضمن تقدیر و آرزوی توفیقات و سربلندی و موفقیت روز افزون یکایک جهادگران و تشکر و قدر دانی از تمامی عزیزانی که به نوعی همراهی با این بزرگوران را داشته اند و همچنین آرزوی طول عمر پر برکت مقام معظم رهبری و ظهور حضرت مهدی عج را خواستاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها