مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا اولین حاجت از خدا را توان بندگی و طاعت خدا برشمرد و مهمترین حاجت در توسل از علی بن موسی الرضا(ع) را مسئلت عاقبت به خیری و تقویت ایمان الهی تا آخر عمر و لحظه مرگ دانست.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۴۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه کربلا در افتتاحیه دوره ویژه امر معروف و نهی از منکر در جمع مسئولان سطوح این سپاه که در جوار حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد ضمن قبولی عبادات و زیارت پاسداران، پیرامون موضوع  اخلاقی حسن عاقبت به سوی عاقبت مباحثی مطرح کرد.

حجه الاسلام والمسلمین یداله غلامی با اشاره به وجود منابع مختلف در اهمیت مسئله عاقبت به خیری گفت: در ادوار تاریخ کسانی بوده اند که سابقه تدین و تقوا داشته اند اما پایان خوبی نداشته و عاقبت به خیر از دنیا نرفته اند و در سوی دیگر کسانی سابقه خوبی نداشته  اند و حتی یک رکعت نماز بجا نیاورده،  اما پایان راه را با سعادت ، کمال و اخلاص به پایان رساندند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه کربلا ادامه داد: تاریخ گویاست، عده ای از دشمنان پیامبر(ص) که در جنگهایی علیه رسول خدا حتی به مقابله می پرداختند با بیداری وجدان و قلبشان به جمع یاران پیامبر پیوستند و علیه دشمنان خدا  در رکاب رسول الله جنگیدند،  کشته شدند و سعادتمند گردیدند، و در طرف دیگر،  همراهان رسول خدا (ص)  که سابقه وحدانیت و بندگی داشتند در برخی جنگ ها از راه حق برگشتند و عاقبت به شر شدند.

این مقام مسئول در سپاه مازندران افزود: زیارت امام هشتم  فرصتی خوبی برای، عبادت، دعا،  پذیرش مغفرت و آمرزش گناهان  است تا در این ماه ذی القعده، ذالحجه، رمضان و شب قدر و ... توسل  از امام رئوف حاجت عاقبت به خیری را برای همه همکاران، خانواده،  ذریه و  مومنین طلب کنیم.

حجه الاسلام غلامی با اشاره به بی نظیر بودن پیامبر(ص) در عبادت و تقوا، یادآور شد: رسول الله(ص) همواره از سوء عاقبت نگران بودند لذا مومن تا هنگام مرگ باید نگران عاقبتش باشد که آیا ایمانش در لحظات احتضار برقرار خواهد بود یا خیر؟

وی به نقل از امام صادق(ع)، تردید بخشیده شدن گناه از جانب خدا  و چگونگی گذران بقیه عمر با ایمان را  دو نگرانی مومن یاد کرد و بیان داشت: در روایت است که انسان حق ندارد به غیر خدا کسی را دوست بداردمگر آنکه خدا  اجازه دوستی به او داده باشد، آنهم  به اندازه ای که  در تضاد با دوستی خدا قرار نگیرد مانند حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که در محشر کربلا،دوستی با  خدا را در برابر دوستی و علاقه به فرزندان خود(علی اکبر، علی اصغر و ..) ذره ای کم نکرد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه باید در همه احوال از خدا عاقبت به خیری طلب کرد به نقل از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر آنکه هر کاری به پایانش سنجیده می شود، اظهار داشت: علی ابن ابیطالب(ع) که پیامبر(ص) می فرمود «گوشت و خون علی با ایمان به خدا آمیخته است» همیشه نگران عاقبتش بود و این نگرانی تا محراب شهادت و لحظه اصابت شمشیر بر فرقش وجود داشت تا آنگاه که فرمود« فزت و رب الکعبه».

حجه الاسلام غلامی بیان کرد: وقتی علی علیه السلامی که خدا با لحن او در معراج با پیامبر سخن گفت و پیامبر(ص) یک ضربه شمشیرش را افضل بر عبادت ثقلین(جن و انس)خواند تا لحظه آخر نگران ایمان و سعادت آخروی است باید مراقب ایمان خودمان باشیم و از خدا عاقبت بخیری را مسئلت نمائیم.

وی با طرح این سوال که با توجه به فرموده رسول الله(ص) مبنی بر افضلیت علی(ع) بر ثقلین و قرارداشتن پیامبر در زمره ثقلین ، آیا امیر المومنین از رسول الله افضل تر است، گفت: به نقل از رسول خدا(ص) علی(ع) با ایشان جدای از هم نیستند، لذا  افضلیت هردو برای همگان مسجل است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا اولین حاجت از خدا را توان بندگی و طاعت خدا برشمرد و مهمترین حاجت در توسل از علی بن موسی الرضا(ع) را مسئلت عاقبت به خیری و تقویت ایمان الهی تا آخر عمر و لحظه مرگ دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها