مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به وجود بیش از۱۲۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد را درسطح زندان‌های استان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۶ میلیارد تومان به صورت تعهدی جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۴۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب در جلسه هیئت امناء و بررسی عملکرد ستاد دیه استان در 5 ماهه نخست امسال اظهار داشت: باتوجه به نابسامانی‌های اقتصادی آمار جرائم مالی در استان فارس آمار بالایی است و متاسفانه در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه باید با همت ستاد دیه تلاش کنیم تا زمینه آزادی بیش از1200 نفر زندانی جرائم غیرعمد را درسطح زندان‌های استان فراهم کنیم، گفت: سال گذشته تعداد412 نفر زندانی جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه و کمک خیرین نیکوکار از زندان آزاد شدند و این آمار باید امسال افزایش یابد.

حیات‌الغیب افزود: در 5ماهه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و 100میلیون تومان به صورت نقدی و 6 میلیارد تومان به صورت تعهدی جمع‌آوری شده و استان فارس در جذب کمک خیرین و صلح و سازش و تخفیف از شکات در سطح کشور رتبه اول را دارد که این آمار نیز باید افزایش یابد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس بیان کرد:  با همت خیرین 53پرونده در این جلسه بررسی و زمینه آزادی آنان به زودی فراهم می‌شود و انتظار می‌رود در جهت حمایت از این قشر آسیب دیده همه نهادهای حمایتی و خیرین نیکوکار با مجموعه ستاد دیه و زندان‌ها همکاری داشته باشند.

اصغر تراب‌پور مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 285نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و تا پایان شهریورماه این رقم به 480نفر می‌رسد.

وی افزود: امسال 28 نفر زندانی زن آزاد شده است و تا پایان شهریور این رقم به 37 نفر می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 300 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس بیان کرد: در حال حاضر 1274 نفر زندانی در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد 912نفر زندانی مالی، 256 نفر مهریه و نفقه، و 56 نفر حوادث کارگاهی است. 

تراب‌پور گفت: استان فارس در جرائم مالی و مهریه و تصادف منجر به فوت در صدر استان‌های کشور قرار دارد که این آمار برای استان قابل تأمل است.

براساس این گزارش در نشست هیئت امناء و بررسی عملکرد ستاد دیه استان در 5 ماهه اول سال، مبلغ 53 میلیون و 600هزار تومان جهت آزادی زندانیان از طریق اعضای هیئت امنای ستاد دیه حاضر در جلسه جهت آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

ارسال نظرات