مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در شیراز:
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید حججی، حجت‌ها را بر همه تمام کرد چراکه این شهید بزرگوار در یک حرکت یک عاشورا برپا کرد و نشان داد که در مکتب عاشورا مذاکره و نرمش مقابل دشمن معنا ندارد.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۲۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

سردار محمد باقرزاده در یادواره شهدای شهرک سعدی با بیان اینکه یاد شهدا باید همراه با تدبر و عبرت‌گیری باشد، اظهار داشت: تدبر به معنای تفکر همراه با تطبیق است، یعنی ابتدا باید پیام شهدا را پیدا کرد پس از آن وضعیت خودمان را با شهدا تطبیق دهیم. 

وی با بیان اینکه عبرت‌گیری از شهدا یعنی اینکه باید نسبت به مقصد و مسیر شهدا معرفت داشته باشیم، گفت: عده‌ای شهدا را می‌بینند اما برخلاف مسیر شهدا رفتار می‌کنند، این نشان می‌دهد که نسبت به مسیر و مقصد شهدا معرفت لازم کسب نشده است. 

سردار باقرزاده با اشاره به شهادت محسن حججی‌ افزود: شهید حججی، حجت‌ها را بر همه تمام کرد چراکه این شهید بزرگوار در یک حرکت یک عاشورا برپا کرد و نشان داد که در مکتب عاشورا مذاکره و نرمش مقابل دشمن معنا ندارد. 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تدین شهدا بیش از تقدس آنها باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: یکی از اهداف اساسی شهدا حاکمیت مطلق دین در زندنگی فردی و اجتماعی است، شهدا خون دادند تا دین در جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم شود. 

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای انسان دین‌مدار نفوذناپذیری مقابل دشمن است، عنوان کرد: دشمن فقط در مرز نیست، درگیری با دشمن منحصر به درگیری فیزیکی نیست بلکه دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، روابط اجتماعی و تصمیم‌سازی‌ها نیز در حال نفوذ است. 

سردار باقرزاده با بیان اینکه عزت و ارزشمندی شهدا به دلیل نفوذناپذیری مقابل تهدیدات دشمن است، تصریح کرد: شهدا سر دادند اما سر خم نکردند، شهدا رضایت خدا را وجه همت خود قرار دادند و به همین دلیل ارزش و عزت دارند. 

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه توجه به وجه دین‌مداری شهدا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: این وجه از تقدس شهدا مهم‌تر است اما برخی می‌خواهند دین‌مداری شهدا را کمرنگ کنند در صورتی که دشمن دین را هدف گرفته و شهدا رفتند تا دین و حاکمیت دین بماند. 

وی به راه‌های ضربه زدن دشمن به دین اشاره و عنوان کرد: گاهی دشمن با تحجر به دین ضربه می‌زند که نمونه آن جریان‌های سلفی است که شکل گرفته و این بدترین نوع  دینداری است، کجای دین اسلام آماده است که برادر مسلمان خود را اینگونه بکشند. سبعیتی که جریان سلفی دارد تحجر دینی است که دشمن ایجاد کرده است. 

سردار باقرزاده با بیان اینکه ایجاد تسامح و بی‌غیرتی در مسلمانان راهکار دیگر دشمن برای ضربه زدن به دین است، بیان کرد: مومن متدین و غیور است، در جریان انتخابات برخی به دلیل بازی‌های سیاسی به امام رضا(ع) توهین کردند اما واکنشی و اقدامی انجام نشد اما شاعری که در شعرش سفارشات امام علی(ع)، سفارشات رهبری و ترجمان صحبت‌های آقایان در بحث برجام را مطرح کرد، اینگونه مورد هجمه واقع شد. 

وی به موضوع بازی 2 فوتبالیست ایرانی مقابل رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: ملت ایران سال‌هاست مقابل اسرائیل صف کشیده و منتظر فرمان برای نابودی اسرائیل است آنگاه 2 فوتبالیست به بهانه تعهد به باشگاه مقابل اسرائیل فوتبال بازی کردند. تعهدات دینی و ملی مهم‌تر است یا تعهد به باشگاه؟ 

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیا اینکه حساسیت نسبت به این موضوع به دلیل این است که قبح این امر شکسته نشود، افزود: مسئله فلسطین شوخی‌بردار نیست. دشمن به دنبال نفوذ در قلب و ایمان جوانان ما است و چه بسا این موضوع نیز بخشی از پروژه نفوذ باشد. 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: دشمن از جوانان ما ضربه خورده به همین دلیل به دنبال گمراهی جوانان است و قلب و ایمان آنها را هدف قرار گرفته است. 

سردار باقرزاده با بیان اینکه در دستگاه فکری و فرهنگی شهدا باید 4 محور را مدنظر قرار داد، بیان کرد: باورها، ارزش‌ها، روش‌ها و ابزار و وسایل 4 محوری است که باید در زندگی شهدا مورد توجه قرار داد. 

وی با اشاره به نکته‌ای که از سوی مقام معظم رهبری درباره یادواره‌های شهدا مطرح شده است، گفت: مقام معظم رهبری گفتند نگران این هستم که یادواره شهدا تکراری و کم‌اثر شود. این نکته مهمی است که در یادواره شهدا باید مورد توجه قرار گیرد چراکه افراد ثابتی به مجالس شهدا می‌آیند اما افرادی که باید به سوی شهدا جذب شوند، نمی‌آیند. 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: پیام شهدا را به گوش کسانی رساند که نمی‌رسد و به همین دلیل باید در برگزاری یادواره‌های شهدا مکان را هم در نظر گرفت که همه افراد بتوانند شرکت کنند. 

ارسال نظرات