از آغاز فصل برداشت یک‌هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی هرمزگان برداشت‌شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۰۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان با اعلام این خبر افزود: فصل برداشت میگوی پرورشی از اوایل تیر آغازشده و تا پایان آذر ادامه دارد.
 
 
 
 

کریمی پیش‌بینی کرد امسال ۱۲ هزار تن میگو از مزارع استان برداشت شود که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

 

 

وی تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت و استفاده از سیستم‌های هوادهی و غذادهی خودکار را از علل افزایش برداشت میگوی پرورشی عنوان کرد.

 

 

کریمی اظهار کرد: این میگو‌ها از ۹ مرکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب، کولغان بندرعباس، سایه خوش بندرلنگه، بندر مقام پارسیان، یکدار جاسک، قشم و سیریک برداشت می‌شود.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال ۸۸ به‌صورت آزمایشی در ۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافت، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه‌تر نسبت به میگوهای دیگر از جمله ویژگی‌های میگوی وانامی است.

 

 

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد میگوهای برداشت‌شده به خارج از کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد و اکنون دو هزار نفر در صنعت پرورش میگوی هرمزگان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات