تغییر مدیریتی و انتصاب مدیران غیربومی در شهرستان بهشهر موجب نارضایتی مردم بومی و حتی واکنش آنان در فضای مجازی و رسانه شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۸۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در برخی شهرستان‌ها، یکی از دغدغه‌های مردم حضور مدیران غیربومی در رأس دستگاه‌های اجرایی و همچنین چالش بومی و غیربومی بودن مدیران است.

پس از به حاصل نشستن تلاش‌های دولت یازدهم و تعیین رئیس جمهور دولت دوازدهم، شاهد تغییر و تحولاتی در چرخه مدیریتی شهرستان بهشهر بوده‌ایم. با وجود نیروهای متخصص، توانمند و متعهد در این شهرستان تعداد زیادی از مدیران غیربومی به شهرستان بهشهر تحمیل شدند این در حالی است که استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز از این نیرو و وزنه‌های توانمند بهره‌مند شده‌اند.

- چرا نباید از نیروهای انسانی کارآمد در بهشهر به کارگیری شود؟

-  آیا بی‌توجهی به مدیران توانمند و شایسته بومی باعث سرخوردگی و مهاجرت آنان از استان نمی‌شود؟

- سؤال اینجاست تغییرات مدیریتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟ آیا مدیران منتخب براساس شایسته سالاری انتخاب می‌شوند یا براساس زد و بندهای سیاسی؟ اگر براساس شایسته‌سالاری است آیا این حق شهرستان بهشهر نبوده است که از وزنه‌های  قوی بومی برای پیشبرد اهداف بلند مدت استفاده کند؟

این روند تغییرات برای بهشهری‌زدایی و استفاده از مدیران غیربومی، همچنان ادامه دارد و رئیس یکی از مراکز علمی و دانشگاهی در آستانه تغییر است.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر که  از دی‌ماه سال گذشته تاکنون بدون رئیس مدیریت می‌شود یقیناً دست‌خوش این قبیل تغییرات مدیریتی قرار می‌گیرد.

 این تغییر مدیریتی و انتصاب مدیران غیربومی در شهرستان بهشهر موجب نارضایتی مردم بومی و حتی واکنش آنان در فضای مجازی و رسانه شده است.

یکی از دغدغه‌های مردم این است که مدیران غیربومی آسیب‌های فرهنگی اجتماعی منطقه را به خوبی نمی‌شناسند و لذا ممکن است فرصت برای شناخت و رفع معضلات نباشد و زمانی‌که شناخت نباشد برنامه‌ای برای پیشگیری و درمان هم وجود ندارد و در مدت زمان کوتاهی متوجه می‌شویم که این آسیب‌ها به تهدید جدی تبدیل شده‌ است.

 
ارسال نظرات