همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت خیران و مؤسسات خیریه فعال در بخش مسکن در خانه‌دار شدن مددجویان نیازمند تأمین مسکن مناسب بسیار راهگشا است.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۶۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه  توجه به رفع نیاز مددجویان تحت حمایت این نهاد در بخش مسکن در حوزه توانمندسازی جامعه هدف نقش مؤثری دارد، گفت: هزینه تهیه و تأمین مسکن بخش اعظمی از سبد هزینه خانوارهای مددجویی را شامل می‌شود. در تلاش هستیم با رفع مشکل مسکن مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب در مسیر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد تسهیل ایجاد کنیم.

هدایت صفری بابیان اینکه از مجموع ۲۲هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان چهار هزار و ۱۶۸ مددجو فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند، افزود: همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت خیران و مؤسسات خیریه فعال در بخش مسکن در خانه‌دار شدن مددجویان نیازمند تأمین مسکن مناسب بسیار راهگشا است.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌شده است با فعالیت اثربخش در حوزه مسکن و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان منزل مسکونی مناسبی برای مددجویان فاقد مسکن خریداری یا ساخته‌شده و منازل مسکونی مددجویان دارای مسکن نامناسب بهسازی و مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از بیمه منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در برابر بلایای طبیعی خبر داد و گفت : به‌منظور پیشگیری از مشکلات ناشی از خسارت بلایای طبیعی منزل مسکونی و اسباب و لوازم منزل  ۲۲هزار و ۳۷۰  خانوار مددجوی زنجانی بیمه‌ شده است .

 صفری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال براثر حوادث ناشی از سیل و سایر بلایای طبیعی منازل مسکونی ۵۵ مددجوی زنجانی دچار خسارت شده است ، افزود : با هماهنگی به‌عمل‌آمده با شرکت بیمه دانا مبلغ ۷۰۴ میلیون ریال برای جبران خسارت به مددجویان خسارت‌دیده از بلایای طبیعی پرداخت‌شده است.

وی غرامت پرداخت‌شده برای ۳۳ منزل مسکونی مددجویان خسارت‌دیده را در چهارماهه نخست امسال ۴۰۰میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد : ۲۶۶ میلیون ریال نیز برای جبران خسارت اسباب و اثاثه منزل ۲۲مددجوی زنجانی و ۳۷میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای اسکان موقت  خسارت دیدگان از ابتدای سال جاری پرداخت‌شده است.

صفری از ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت این نهاد باهدف افزایش ایمنی در برابر حوادث طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن خبر داد و افزود : ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش‌سوزی، زلزله ، سیل و سایر بلایای طبیعی  از خدمات کمیته امداد در این بخش است .

ارسال نظرات